Kerstomzet gelijk aan vorig jaar | RetailDetail

Kerstomzet gelijk aan vorig jaar

Kerstomzet gelijk aan vorig jaar

Winkeliers verwachten dat ze dit jaar rond Kerstmis een extra omzet gaan halen die ongeveer even groot is als vorig jaar. Toen werd circa 800 miljoen euro extra verkocht. Vooral voor dit weekend zijn er hoge verwachtingen.

Meer inzetten op beleving

Detailhandel Nederland zegt dat ook dit jaar winkels sterk inzetten op de beleving van de klant om die extra omzet te halen. "Winkels spelen in op de behoefte aan beleving tijdens het winkelen. Dat begint al in de winkelstraat. Zo worden er bijvoorbeeld Kerstmarkten georganiseerd, een trend die uit Duitsland is overgewaaid", aldus de koepelorganisatie.

 

De consument van zijn kant wil dan weer kunnen winkelen wanneer het hem past. Er wordt steeds meer op zondag of in de vroege avond gewinkeld. Ook bestellen steeds meer klanten alles online, om hun bestellingen daarna op een zelf gekozen tijdstip op te halen in de winkel. "Inmiddels komt al zo'n 70% van de totale online omzet ten goede aan winkeliers die zowel een fysieke winkel als een webwinkel hebben."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.