Kerstomzetten detailhandel iets lager

Kerstomzetten detailhandel iets lager
De Nederlandse detailhandel ziet haar omzet rond kerst iets afnemen. Naar verwachting zullen retailers de komende weken 780 miljoen euro omzetten, wat neerkomt op een afname van 5 miljoen ten opzichte van vorig jaar.

"Het is niet dramatisch, maar we zien ook geen stijging dit jaar", zegt een woordvoerder van Detailhandel Nederland. "Dat komt doordat de economie nu niet top is, we zitten in een recessie. De omzetten zijn nog goed, maar het zijn geen juichende berichten die wij horen van de winkels."

 

Toch zetten Nederlanders hun beste beentje voor rond de feestdagen, waarbij luxediners thuis terrein winnen ten opzichte van de horeca. De  kerstassortimenten van de supermarkten spelen daarbij ook een rol. Gourmetten blijft het populairst. Daarnaast worden er ook nog de nodige dure cadeaus onder de boom gelegd, waaronder messensets, horloges en lingerie. "We zien dat mensen nog steeds graag mooie cadeaus voor elkaar aanschaffen. Vaak ook kwalitatief goede producten, misschien omdat de verwachting is dat die lang meegaan."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top