Keymusic opent eerste Franse filiaal | RetailDetail

Keymusic opent eerste Franse filiaal

Keymusic opent eerste Franse filiaal
Shutterstock.com

De Belgische muziekwinkelketen Keymusic maakt de stap naar Frankrijk. Deze week wordt net over de Franse grens in Valenciennes een winkel geopend. De keten maakte eerder ook al de sprong naar Nederland.

Succes webshop

Keymusic opende 26 jaar geleden de eerste winkel in Sint-Niklaas en zet sindsdien sterk in op fysieke winkels, daar waar de concurrentie steeds meer voor de online weg kiest. Momenteel heeft de retailer een twintigtal winkels in België en Nederland en daar komt in Valenciennes nu dus ook een eerste Franse vestiging bij.

 

CEO Francky Dedeyne gelooft dat er nog ruimte is voor groei, maar wil dat niet ten koste van alles doen. “Groei is het belangrijkste, maar groei kopen heeft geen zin. We zullen als gerenommeerd merk zorgen dat we nog lang niet uit het straatbeeld verdwijnen”, zegt hij aan Ecommerce News.

 

Ondanks het succes van de fysieke winkels, begint de webshop steeds meer opmars te maken bij Keymusic. Vorig jaar was die goed voor 13 procent van de omzet en naar verwachting zal de webshop dit jaar het grootste ‘filiaal’ van de keten worden. Tot nu toe was die eer weggelegd voor de winkel in Rotterdam, net voor de Brusselse vestiging.

 

Dedeyne ziet op dat vlak hoe online en offline elkaar versterken. “Veel klanten oriënteren zich via internet en komen vervolgens naar de winkel om de aankoop te doen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.