Keyware ziet meer transacties tijden wintersolden | RetailDetail

Keyware ziet meer transacties tijden wintersolden

Keyware ziet meer transacties tijden wintersolden

Volgens betaalterminalleverancier Keyware werd er tijdens de voorbije solden 11% meer omzet gehaald via betalingen met kaart. Daarmee spreekt het bedrijf de negatievere inschatting van Comeos en Mode-Unie tegen.

Meer kleine betalingen met kaart

Gemiddeld werd er per betaling een bedrag van 76,51 euro uitgegeven: dat is drie euro minder dan een jaar eerder. De cijfers tonen volgens Keyware vooral aan dat de Belgische consument steeds meer met de bankkaart begint te betalen.

 

“We hebben tijdens de wintersolden niet alleen meer uitgegeven, maar we hebben ook betalingen gedaan met onze kaart en zelfs voor lagere bedragen. Vooral als we de cijfers vergelijken met die van de voorbije jaren, is het duidelijk dat Belgen steeds vaker hun betaalkaart gebruiken voor hun aankopen in plaats van cash”, zegt Stéphan Vandervelde, CEO van Keyware.

 

Omzetdaling binnen modesector

Bij andere partijen klinkt een meer gematigd geluid. Voor de winkelketens die aangesloten zijn bij Comeos was de verkoop tijdens de solden in januari ongeveer gelijk aan die van een jaar eerder. Vooral tijdens de eerste week van de solden, die in de kerstvakantie viel, werd er goed gepresteerd. Ketens met een online winkels presteerden trouwens iets beter dan ketens zonder webshop.

 

Bij de Mode-Unie is er zelfs sprake van een gemiddelde omzetdaling van 5%. Daar wordt gewezen naar het stijgende succes van koppelverkoop en naar het feit dat heel wat winkels de sperperiode niet respecteren. Bij het NSZ wordt er gesproken van een gemiddelde omzetstijging van 1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.