Kijkshop moderniseert formule met touchscreens | RetailDetail

Kijkshop moderniseert formule met touchscreens

Kijkshop moderniseert formule met touchscreens

Warenhuisformule Kijkshop experimenteert met een nieuwe generatie winkels. De eerste winkel daarvan, in Tilburg, bestaat voor een belangrijk deel uit touchscreens, waardoor veel minder winkeloppervlak nodig is voor het assortiment.

Makkelijk te vergelijken

Kijkshop, eigendom van een Zweedse juweliersketen, werkt traditioneel met winkels met artikelen in vitrines, die vervolgens met behulp van koopbonnen kunnen worden afgehaald bij de kassa. De nieuwe zaak is nog geen 100 m² en bestaat voor het grootste deel uit aanraakschermen waarop een groot aanbod uit de productgroepen Media & Bellen, Mooi & Verzorgd, Koken & Wonen en Vrij & Actief te zien is.

 

Toch zijn er ook nog vitrines aanwezig in de winkel. Klanten hoeven voortaan alleen nog maar een product te scannen met een koopkaart om het artikel toe te voegen. De winkel is overigens volledig multichannel uitgevoerd. Een deel van het assortiment kan direct worden meegenomen, een ander deel kan worden thuisbezorgd of de volgende dag worden afgehaald. Daarmee spaart Kijkshop onder meer opslagruimte en kan toch een ruim assortiment worden aangeboden.

 

De bestaande vestiging van Kijkshop in Tilburg blijft ook gewoon open, waardoor de onderneming de onderlinge resultaten goed kan vergelijken. De nieuwe winkel is gevestigd in een pand dat voorheen door de winkelketen Expo werd gebruikt. De moderne variant op Kijkshops winkelformule wordt bij voldoende succes uitgerold naar andere steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.