Kijkshop moderniseert formule met touchscreens

Kijkshop moderniseert formule met touchscreens

Warenhuisformule Kijkshop experimenteert met een nieuwe generatie winkels. De eerste winkel daarvan, in Tilburg, bestaat voor een belangrijk deel uit touchscreens, waardoor veel minder winkeloppervlak nodig is voor het assortiment.

Makkelijk te vergelijken

Kijkshop, eigendom van een Zweedse juweliersketen, werkt traditioneel met winkels met artikelen in vitrines, die vervolgens met behulp van koopbonnen kunnen worden afgehaald bij de kassa. De nieuwe zaak is nog geen 100 m² en bestaat voor het grootste deel uit aanraakschermen waarop een groot aanbod uit de productgroepen Media & Bellen, Mooi & Verzorgd, Koken & Wonen en Vrij & Actief te zien is.

 

Toch zijn er ook nog vitrines aanwezig in de winkel. Klanten hoeven voortaan alleen nog maar een product te scannen met een koopkaart om het artikel toe te voegen. De winkel is overigens volledig multichannel uitgevoerd. Een deel van het assortiment kan direct worden meegenomen, een ander deel kan worden thuisbezorgd of de volgende dag worden afgehaald. Daarmee spaart Kijkshop onder meer opslagruimte en kan toch een ruim assortiment worden aangeboden.

 

De bestaande vestiging van Kijkshop in Tilburg blijft ook gewoon open, waardoor de onderneming de onderlinge resultaten goed kan vergelijken. De nieuwe winkel is gevestigd in een pand dat voorheen door de winkelketen Expo werd gebruikt. De moderne variant op Kijkshops winkelformule wordt bij voldoende succes uitgerold naar andere steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top