Kijkshop moderniseert formule met touchscreens

Kijkshop moderniseert formule met touchscreens

Warenhuisformule Kijkshop experimenteert met een nieuwe generatie winkels. De eerste winkel daarvan, in Tilburg, bestaat voor een belangrijk deel uit touchscreens, waardoor veel minder winkeloppervlak nodig is voor het assortiment.

Makkelijk te vergelijken

Kijkshop, eigendom van een Zweedse juweliersketen, werkt traditioneel met winkels met artikelen in vitrines, die vervolgens met behulp van koopbonnen kunnen worden afgehaald bij de kassa. De nieuwe zaak is nog geen 100 m² en bestaat voor het grootste deel uit aanraakschermen waarop een groot aanbod uit de productgroepen Media & Bellen, Mooi & Verzorgd, Koken & Wonen en Vrij & Actief te zien is.

 

Toch zijn er ook nog vitrines aanwezig in de winkel. Klanten hoeven voortaan alleen nog maar een product te scannen met een koopkaart om het artikel toe te voegen. De winkel is overigens volledig multichannel uitgevoerd. Een deel van het assortiment kan direct worden meegenomen, een ander deel kan worden thuisbezorgd of de volgende dag worden afgehaald. Daarmee spaart Kijkshop onder meer opslagruimte en kan toch een ruim assortiment worden aangeboden.

 

De bestaande vestiging van Kijkshop in Tilburg blijft ook gewoon open, waardoor de onderneming de onderlinge resultaten goed kan vergelijken. De nieuwe winkel is gevestigd in een pand dat voorheen door de winkelketen Expo werd gebruikt. De moderne variant op Kijkshops winkelformule wordt bij voldoende succes uitgerold naar andere steden.

Tags: