Kijkshop moderniseert formule met touchscreens

Kijkshop moderniseert formule met touchscreens

Warenhuisformule Kijkshop experimenteert met een nieuwe generatie winkels. De eerste winkel daarvan, in Tilburg, bestaat voor een belangrijk deel uit touchscreens, waardoor veel minder winkeloppervlak nodig is voor het assortiment.

Makkelijk te vergelijken

Kijkshop, eigendom van een Zweedse juweliersketen, werkt traditioneel met winkels met artikelen in vitrines, die vervolgens met behulp van koopbonnen kunnen worden afgehaald bij de kassa. De nieuwe zaak is nog geen 100 m² en bestaat voor het grootste deel uit aanraakschermen waarop een groot aanbod uit de productgroepen Media & Bellen, Mooi & Verzorgd, Koken & Wonen en Vrij & Actief te zien is.

 

Toch zijn er ook nog vitrines aanwezig in de winkel. Klanten hoeven voortaan alleen nog maar een product te scannen met een koopkaart om het artikel toe te voegen. De winkel is overigens volledig multichannel uitgevoerd. Een deel van het assortiment kan direct worden meegenomen, een ander deel kan worden thuisbezorgd of de volgende dag worden afgehaald. Daarmee spaart Kijkshop onder meer opslagruimte en kan toch een ruim assortiment worden aangeboden.

 

De bestaande vestiging van Kijkshop in Tilburg blijft ook gewoon open, waardoor de onderneming de onderlinge resultaten goed kan vergelijken. De nieuwe winkel is gevestigd in een pand dat voorheen door de winkelketen Expo werd gebruikt. De moderne variant op Kijkshops winkelformule wordt bij voldoende succes uitgerold naar andere steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Back to top