Kijkshop moderniseert formule met touchscreens

Kijkshop moderniseert formule met touchscreens

Warenhuisformule Kijkshop experimenteert met een nieuwe generatie winkels. De eerste winkel daarvan, in Tilburg, bestaat voor een belangrijk deel uit touchscreens, waardoor veel minder winkeloppervlak nodig is voor het assortiment.

Makkelijk te vergelijken

Kijkshop, eigendom van een Zweedse juweliersketen, werkt traditioneel met winkels met artikelen in vitrines, die vervolgens met behulp van koopbonnen kunnen worden afgehaald bij de kassa. De nieuwe zaak is nog geen 100 m² en bestaat voor het grootste deel uit aanraakschermen waarop een groot aanbod uit de productgroepen Media & Bellen, Mooi & Verzorgd, Koken & Wonen en Vrij & Actief te zien is.

 

Toch zijn er ook nog vitrines aanwezig in de winkel. Klanten hoeven voortaan alleen nog maar een product te scannen met een koopkaart om het artikel toe te voegen. De winkel is overigens volledig multichannel uitgevoerd. Een deel van het assortiment kan direct worden meegenomen, een ander deel kan worden thuisbezorgd of de volgende dag worden afgehaald. Daarmee spaart Kijkshop onder meer opslagruimte en kan toch een ruim assortiment worden aangeboden.

 

De bestaande vestiging van Kijkshop in Tilburg blijft ook gewoon open, waardoor de onderneming de onderlinge resultaten goed kan vergelijken. De nieuwe winkel is gevestigd in een pand dat voorheen door de winkelketen Expo werd gebruikt. De moderne variant op Kijkshops winkelformule wordt bij voldoende succes uitgerold naar andere steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top