Kijkshop zet mist in tegen inbrekers

Kijkshop zet mist in tegen inbrekers
Winkelketen Kijkshop gaat mistgeneratoren inzetten in de strijd tegen inbrekers. Als het inbraakalarm afgaat, vult de winkel zich in hoog tempo met een ondoordringbare mist, waardoor inbrekers hun weg niet meer kunnen vinden in de winkel en moeten (proberen te) vluchten.

De mist laat niets achter op de goederen, waardoor een winkel meestal een uur na een poging tot inbraak alweer klaar is voor gebruik. De mistgeneratoren zetten de winkel in enkele seconden vol mist, alleen de uitgang blijft (meestal) nog goed zichtbaar. Kijkshop testte de mistgeneratoren eerst in een klein aantal winkels, maar stapsgewijs moeten alle 104 vestigingen worden voorzien van het nieuwe beveiligingssysteem.

 

Bij veel vormen van inbraakalarm blijft er voor de dader(s) nog voldoende tijd over om goederen mee nemen en weg te komen. De Bandit zet inbrekers onmiddellijk klem', zegt Mark van Zutphen van Kijkshop tegen het Algemeen Dagblad. Voordeel zou ook zijn dat het systeem makkelijker te installeren is dan rolluiken en er ook geen vergunningen voor nodig zijn. Volgens de leverancier is het systeem al in gebruik bij honderden tankstations, waar het aantal geslaagde inbraken tot nul terug is gebracht.

 

 

{youtube}9Q1hBbOBoGU{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top