Kijkshop zet mist in tegen inbrekers

Kijkshop zet mist in tegen inbrekers
Winkelketen Kijkshop gaat mistgeneratoren inzetten in de strijd tegen inbrekers. Als het inbraakalarm afgaat, vult de winkel zich in hoog tempo met een ondoordringbare mist, waardoor inbrekers hun weg niet meer kunnen vinden in de winkel en moeten (proberen te) vluchten.

De mist laat niets achter op de goederen, waardoor een winkel meestal een uur na een poging tot inbraak alweer klaar is voor gebruik. De mistgeneratoren zetten de winkel in enkele seconden vol mist, alleen de uitgang blijft (meestal) nog goed zichtbaar. Kijkshop testte de mistgeneratoren eerst in een klein aantal winkels, maar stapsgewijs moeten alle 104 vestigingen worden voorzien van het nieuwe beveiligingssysteem.

 

Bij veel vormen van inbraakalarm blijft er voor de dader(s) nog voldoende tijd over om goederen mee nemen en weg te komen. De Bandit zet inbrekers onmiddellijk klem', zegt Mark van Zutphen van Kijkshop tegen het Algemeen Dagblad. Voordeel zou ook zijn dat het systeem makkelijker te installeren is dan rolluiken en er ook geen vergunningen voor nodig zijn. Volgens de leverancier is het systeem al in gebruik bij honderden tankstations, waar het aantal geslaagde inbraken tot nul terug is gebracht.

 

 

{youtube}9Q1hBbOBoGU{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top