Kijkshop zet mist in tegen inbrekers | RetailDetail

Kijkshop zet mist in tegen inbrekers

Kijkshop zet mist in tegen inbrekers
Winkelketen Kijkshop gaat mistgeneratoren inzetten in de strijd tegen inbrekers. Als het inbraakalarm afgaat, vult de winkel zich in hoog tempo met een ondoordringbare mist, waardoor inbrekers hun weg niet meer kunnen vinden in de winkel en moeten (proberen te) vluchten.

De mist laat niets achter op de goederen, waardoor een winkel meestal een uur na een poging tot inbraak alweer klaar is voor gebruik. De mistgeneratoren zetten de winkel in enkele seconden vol mist, alleen de uitgang blijft (meestal) nog goed zichtbaar. Kijkshop testte de mistgeneratoren eerst in een klein aantal winkels, maar stapsgewijs moeten alle 104 vestigingen worden voorzien van het nieuwe beveiligingssysteem.

 

Bij veel vormen van inbraakalarm blijft er voor de dader(s) nog voldoende tijd over om goederen mee nemen en weg te komen. De Bandit zet inbrekers onmiddellijk klem', zegt Mark van Zutphen van Kijkshop tegen het Algemeen Dagblad. Voordeel zou ook zijn dat het systeem makkelijker te installeren is dan rolluiken en er ook geen vergunningen voor nodig zijn. Volgens de leverancier is het systeem al in gebruik bij honderden tankstations, waar het aantal geslaagde inbraken tot nul terug is gebracht.

 

 

{youtube}9Q1hBbOBoGU{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.