Kijkshop zet mist in tegen inbrekers

Kijkshop zet mist in tegen inbrekers
Winkelketen Kijkshop gaat mistgeneratoren inzetten in de strijd tegen inbrekers. Als het inbraakalarm afgaat, vult de winkel zich in hoog tempo met een ondoordringbare mist, waardoor inbrekers hun weg niet meer kunnen vinden in de winkel en moeten (proberen te) vluchten.

De mist laat niets achter op de goederen, waardoor een winkel meestal een uur na een poging tot inbraak alweer klaar is voor gebruik. De mistgeneratoren zetten de winkel in enkele seconden vol mist, alleen de uitgang blijft (meestal) nog goed zichtbaar. Kijkshop testte de mistgeneratoren eerst in een klein aantal winkels, maar stapsgewijs moeten alle 104 vestigingen worden voorzien van het nieuwe beveiligingssysteem.

 

Bij veel vormen van inbraakalarm blijft er voor de dader(s) nog voldoende tijd over om goederen mee nemen en weg te komen. De Bandit zet inbrekers onmiddellijk klem', zegt Mark van Zutphen van Kijkshop tegen het Algemeen Dagblad. Voordeel zou ook zijn dat het systeem makkelijker te installeren is dan rolluiken en er ook geen vergunningen voor nodig zijn. Volgens de leverancier is het systeem al in gebruik bij honderden tankstations, waar het aantal geslaagde inbraken tot nul terug is gebracht.

 

 

{youtube}9Q1hBbOBoGU{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Back to top