Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

150 miljoen euro omzet

Het zit er bovenarms op tussen Max Barenbrug en zijn zwager/schoonbroer Eduard Zanen. Die laatste, verantwoordelijk voor de zakelijke kant van het bedrijf, klaagt er al langer over dat ‘ontwerper’ Max Barenburg zich, tegen de afspraken in, meer en meer moeit met de dagelijkse leiding van het bedrijf, zo schrijft de Nederlandse zakenkrant FD.

 

Toen het een vijftal jaar geleden al eens flink knetterde tussen beide heren, hadden ze allebei officieel laten vastleggen dat alle aandelen aan een derde zouden worden verkocht als een van de twee niet meer verder wilde met de ander. Eind vorig jaar kwam het dan zover: toen besliste Zanen te verkopen. Maar Barenburg stapte niet mee in dat verhaal. “Zanen stapte daarop naar de rechter om de verkoop af te dwingen op last van een dwangsom van tien miljoen euro. Onduidelijk is of dit ook de doorslag heeft gegeven om nu toch over te gaan tot verkoop”, zo schrijft de zakenkrant.

 

Bugaboo, dat in 1999 werd opgericht, boekt een jaaromzet van om en bij de 150 miljoen euro. Het verkocht al ruim één miljoen luxe kinderkoetsen in een vijftigtal landen. Volgens de Belgische zakenkrant De Tijd zou de Nederlandse sectorgenoot Joolz ‑ waarin de Vlaamse investeringsmaatschappij Gimv participeert - interesse kunnen tonen. Al is Joolz, met een omzet van 23 miljoen euro en een aanwezigheid in 25 landen, wel meer dan één maatje kleiner dan Bugaboo. Rabobank begeleidt de verkoop, die naar verluidt gepland is voor na de zomer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.