Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

150 miljoen euro omzet

Het zit er bovenarms op tussen Max Barenbrug en zijn zwager/schoonbroer Eduard Zanen. Die laatste, verantwoordelijk voor de zakelijke kant van het bedrijf, klaagt er al langer over dat ‘ontwerper’ Max Barenburg zich, tegen de afspraken in, meer en meer moeit met de dagelijkse leiding van het bedrijf, zo schrijft de Nederlandse zakenkrant FD.

 

Toen het een vijftal jaar geleden al eens flink knetterde tussen beide heren, hadden ze allebei officieel laten vastleggen dat alle aandelen aan een derde zouden worden verkocht als een van de twee niet meer verder wilde met de ander. Eind vorig jaar kwam het dan zover: toen besliste Zanen te verkopen. Maar Barenburg stapte niet mee in dat verhaal. “Zanen stapte daarop naar de rechter om de verkoop af te dwingen op last van een dwangsom van tien miljoen euro. Onduidelijk is of dit ook de doorslag heeft gegeven om nu toch over te gaan tot verkoop”, zo schrijft de zakenkrant.

 

Bugaboo, dat in 1999 werd opgericht, boekt een jaaromzet van om en bij de 150 miljoen euro. Het verkocht al ruim één miljoen luxe kinderkoetsen in een vijftigtal landen. Volgens de Belgische zakenkrant De Tijd zou de Nederlandse sectorgenoot Joolz ‑ waarin de Vlaamse investeringsmaatschappij Gimv participeert - interesse kunnen tonen. Al is Joolz, met een omzet van 23 miljoen euro en een aanwezigheid in 25 landen, wel meer dan één maatje kleiner dan Bugaboo. Rabobank begeleidt de verkoop, die naar verluidt gepland is voor na de zomer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Back to top