'Klant zoekt steeds vaker mobiel naar fysieke winkels'

'Klant zoekt steeds vaker mobiel naar fysieke winkels'
Nederlanders gebruiken steeds vaker hun mobiele telefoon om via internet te zoeken naar informatie over detailhandel. Naar schatting komt intussen al 10 tot 15 procent van alle zoekopdrachten op het gebied van retail van smartphones.

"Een klant winkelt niet alleen in de straat, via de desktop of met zijn mobiel. Hij doet alles dwars door elkaar heen", stelde Sabine van Velsen van Google Nederland tijdens het congres Emerce eRetail. Van Velsen verklaarde dat steeds meer mobiele zoekopdrachten over producten en winkels gaan. "Zorg er in ieder geval voor dat je een mobiele website hebt. Onderschat deze ontwikkeling niet."

 

De deskundige van Google Nederland raadde de aanwezige retailers ook aan te experimenteren met het gebruik van Google Adwords voor mobiele telefoons. "We hebben gezien dat dit gemiddeld een 43 procent hogere conversie oplevert en dat de cost per action met vijftien procent afneemt als er met aparte mobiele campagnes wordt gewerkt. AdWords voor tablets daarentegen scharen we onder de reguliere campagnes." Van Velsen noemde het slim voor adverteerders om de locatie-informatie van de tablet te gebruiken. Op die manier kan een adverteerder per stad andere reclames vertonen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top