'Klant zoekt steeds vaker mobiel naar fysieke winkels'

'Klant zoekt steeds vaker mobiel naar fysieke winkels'
Nederlanders gebruiken steeds vaker hun mobiele telefoon om via internet te zoeken naar informatie over detailhandel. Naar schatting komt intussen al 10 tot 15 procent van alle zoekopdrachten op het gebied van retail van smartphones.

"Een klant winkelt niet alleen in de straat, via de desktop of met zijn mobiel. Hij doet alles dwars door elkaar heen", stelde Sabine van Velsen van Google Nederland tijdens het congres Emerce eRetail. Van Velsen verklaarde dat steeds meer mobiele zoekopdrachten over producten en winkels gaan. "Zorg er in ieder geval voor dat je een mobiele website hebt. Onderschat deze ontwikkeling niet."

 

De deskundige van Google Nederland raadde de aanwezige retailers ook aan te experimenteren met het gebruik van Google Adwords voor mobiele telefoons. "We hebben gezien dat dit gemiddeld een 43 procent hogere conversie oplevert en dat de cost per action met vijftien procent afneemt als er met aparte mobiele campagnes wordt gewerkt. AdWords voor tablets daarentegen scharen we onder de reguliere campagnes." Van Velsen noemde het slim voor adverteerders om de locatie-informatie van de tablet te gebruiken. Op die manier kan een adverteerder per stad andere reclames vertonen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top