Klanten Score kunnen ‘retourpinnen’ | RetailDetail

Klanten Score kunnen ‘retourpinnen’

Klanten Score kunnen ‘retourpinnen’

De winkel van kledingketen Score in Utrecht biedt zijn klanten als eerste winkel in Nederland de mogelijkheid om geld van teruggebrachte artikelen via de bankkaart terug op hun rekening te pinnen.

Winkeliers zelf vragende partij

Score is de eerste keten die zo gebruik maakt van de nieuwe service van Rabobank. Later zullen ook andere winkels en andere banken de mogelijkheid van retourpinnen aanbieden. "Met Retourpinnen komen banken tegemoet aan een al langer geuite wens van de detailhandel", zegt Fred van Pouderoijen, manager zakelijk betalen van Rabobank aan Detailhandel Nederland.

 

"Het is efficiënter en veiliger voor de ondernemer, maar zeker ook voor de consument. Er zijn steeds meer klanten die het niet prettig vinden om het geld dat zij na ruil of borg retour krijgen cash te ontvangen." Toch zijn het volgens Rabobank vooral de winkeliers zelf die vragende partij zijn voor het invoeren van retourpinnen: ze moeten dan minder wisselgeld in de kassa hebben.

 

Wanneer klanten iets terugbrengen moeten ze enkel hun kaart in de pinautomaat steken. De winkelier geeft dan de opdracht om het bedrag terug te storten. De volgende dag wordt het bedrag dat de winkelier verschuldigd is aan de klant overgeschreven naar de rekening van die klant. De originele aankoop moet ook wel met een bankkaart gebeurd zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.