KPN opent winkel met interactief nieuw concept in Den Haag | RetailDetail

KPN opent winkel met interactief nieuw concept in Den Haag

KPN opent winkel met interactief nieuw concept in Den Haag

KPN heeft in Den Haag een winkel geopend die is ingericht volgens een nieuw interactief concept. Daarbij gaat de aandacht vooral uit naar service en beleving, wat concreet onder andere een mix van online en offline winkelen betekent.

Geen wachtrijen

"De nieuwe formule past in de omnichannelbenadering van KPN om alle contactmomenten met de klant - online, winkels en customer contact centers - zoveel mogelijk te integreren. In het nieuwe concept loopt de bezoeker als het ware fysiek de KPN-website binnen. [...] En met Click & Collect kunnen online bestelde producten er worden opgehaald"; zegt Bart Mulders, VP Retail bij KPN.


De winkel is opgedeeld in verschillende zones voor smartphones, tablets, gadgets, accessoires en DECT-toestellen. Rondom die zones staan 'smart walls', die reageren op de bewegingen van bezoekers en tevens fungeren als grote touchscreens.


Klanten die binnenkomen bij de winkel moeten op een scherm aangeven waarvoor ze komen. Vervolgens krijgen ze een nummer toegewezen en berekent het systeem hoelang het duurt voor de klant aan de beurt is. Ze krijgen ook een kaartje met een chip in, die aan medewerkers vertelt wie aan de beurt is en waar in de winkel de klant zich bevindt. Zo moeten klanten niet meer echt in de rij wachten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.