KPN opent winkel met interactief nieuw concept in Den Haag | RetailDetail

KPN opent winkel met interactief nieuw concept in Den Haag

KPN opent winkel met interactief nieuw concept in Den Haag

KPN heeft in Den Haag een winkel geopend die is ingericht volgens een nieuw interactief concept. Daarbij gaat de aandacht vooral uit naar service en beleving, wat concreet onder andere een mix van online en offline winkelen betekent.

Geen wachtrijen

"De nieuwe formule past in de omnichannelbenadering van KPN om alle contactmomenten met de klant - online, winkels en customer contact centers - zoveel mogelijk te integreren. In het nieuwe concept loopt de bezoeker als het ware fysiek de KPN-website binnen. [...] En met Click & Collect kunnen online bestelde producten er worden opgehaald"; zegt Bart Mulders, VP Retail bij KPN.


De winkel is opgedeeld in verschillende zones voor smartphones, tablets, gadgets, accessoires en DECT-toestellen. Rondom die zones staan 'smart walls', die reageren op de bewegingen van bezoekers en tevens fungeren als grote touchscreens.


Klanten die binnenkomen bij de winkel moeten op een scherm aangeven waarvoor ze komen. Vervolgens krijgen ze een nummer toegewezen en berekent het systeem hoelang het duurt voor de klant aan de beurt is. Ze krijgen ook een kaartje met een chip in, die aan medewerkers vertelt wie aan de beurt is en waar in de winkel de klant zich bevindt. Zo moeten klanten niet meer echt in de rij wachten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.