KPN stopt met jongerenmerk Hi, sluit alle winkels | RetailDetail

KPN stopt met jongerenmerk Hi, sluit alle winkels

KPN stopt met jongerenmerk Hi, sluit alle winkels

Het Nederlandse telecommunicatiebedrijf KPN gaat het jongerenmerk Hi opdoeken. Alle 52 winkels winkels van dat merk zullen de deuren moeten sluiten, abonnees schakelen over naar KPN.

Merken te gelijkend

Volgens KPN zijn beide merken – Hi en KPN – te veel naar elkaar toe gegroeid en is er dus geen nood meer aan een apart merk dat de focus legt op jongeren. Alle abonnementen schakelen over in de periode van 23 april tot 1 juli.

 

"Het merk liep vanaf het begin voorop in de dienstverlening door in te spelen op de specifieke telecomwensen van jongeren. Het gebruik van streamingdiensten op het gebied van video en muziek is door de uitstekende mobiele internet ervaring over 4G voor alle mobiele klanten belangrijk geworden. Wij nemen afscheid van het merk Hi, maar niet van waar het merk Hi voor staat, en zullen ook met het merk KPN goed blijven inspelen op de wensen van onze klanten, ook jongeren", stelt Jaap Postman, directeur Consumentenmarkt, volgens Emerce.

 

KPN zal wel verdergaan met de merken Telfort en Simyo, die als voordeelmerken zullen blijven bestaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.