Kraft Heinz doet overnamebod op Unilever

Kraft Heinz doet overnamebod op Unilever

Kraft Heinz heeft een overnamebod gedaan van meer dan 130 miljard euro op Unilever. Dat hebben de Amerikanen zelf bekend gemaakt. Het bod werd wel afgewezen door het Nederlands-Britse bedrijf, maar Kraft Heinz lijkt echter nog niet op te geven.

Aandeel schiet de hoogte in

Kraft Heinz zou volgens bronnen een bod gedaan hebben van 46,61 euro per aandeel, wat neerkomt op een totale waarde van meer dan 130 miljard euro. Voor de bekendmaking van het bod schommelde de koers van Unilever rond de 39,5 euro, maar daarna schoot het snel omhoog naar meer dan 43 euro. Kraft Heinz bevestigt in een bericht dat het bod werd gemaakt en dat het werd afgewezen door Unilever, maar het voegt er ook aan toe dat het uitkijkt om samen te werken aan het bereiken van een akkoord. Het lijkt er dus op dat de overname nog niet volledig van de baan is.

 

Unilever is met een beurswaarde van 122 miljard euro net iets meer waard dan Kraft Heinz, maar dat heeft met Warren Buffett en investeringsmaatschappij 3G enkele kapitaalkrachtige aandeelhouders. Het bod komt ietwat als een verrassing, want de voorbije dagen gingen er vooral geruchten de ronde dat Kraft Heinz zijn oog had laten vallen op Mondelez. Na de bekendmaking van het bod op Unilever, kreeg de waarde van het aandeel van Mondelez dan ook een flinke tik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Duurzame strategie werpt vruchten af voor Unilever

19/05/2017

Het is al een tijdje een discussiepunt binnen Unilever, maar de duurzame strategie werpt wel degelijk zijn vruchten af. Zo waren de duurzame merken in 2016 goed voor 60% van de omzetgroei van het bedrijf.

Unilever koopt verzorgingstak Zuid-Amerikaans Quala

17/05/2017

Unilever heeft de verzorgingsproducten van het Zuid-Amerikaanse bedrijf Quala toegevoegd aan zijn assortiment. Quala heeft net als Unilever ook merken van voedingsmiddelen in handen en het wil in de toekomst de focus leggen op die tak van het bedrijf.

Amsterdamse Beethovenstraat gaat retailinnovaties testen

16/05/2017

Vandaag werd het startschot gegeven van het Shopping Street Innovation Lab: de Beethovenstraat in Amsterdam wordt het komende jaar een plek waar handelaars nieuwe technologieën op vlak van retail gaan uittesten.

Analyse: Redt Blokker het met Blokker?

16/05/2017

De ingrijpende ontmanteling die Blokker Holding nu inzet betekent het einde van een iconisch retailconcern. Maar kan de herstructurering ook het begin van iets nieuws betekenen, of is het gewoon te laat? 

Back to top