Kraft Heinz doet overnamebod op Unilever

Kraft Heinz doet overnamebod op Unilever

Kraft Heinz heeft een overnamebod gedaan van meer dan 130 miljard euro op Unilever. Dat hebben de Amerikanen zelf bekend gemaakt. Het bod werd wel afgewezen door het Nederlands-Britse bedrijf, maar Kraft Heinz lijkt echter nog niet op te geven.

Aandeel schiet de hoogte in

Kraft Heinz zou volgens bronnen een bod gedaan hebben van 46,61 euro per aandeel, wat neerkomt op een totale waarde van meer dan 130 miljard euro. Voor de bekendmaking van het bod schommelde de koers van Unilever rond de 39,5 euro, maar daarna schoot het snel omhoog naar meer dan 43 euro. Kraft Heinz bevestigt in een bericht dat het bod werd gemaakt en dat het werd afgewezen door Unilever, maar het voegt er ook aan toe dat het uitkijkt om samen te werken aan het bereiken van een akkoord. Het lijkt er dus op dat de overname nog niet volledig van de baan is.

 

Unilever is met een beurswaarde van 122 miljard euro net iets meer waard dan Kraft Heinz, maar dat heeft met Warren Buffett en investeringsmaatschappij 3G enkele kapitaalkrachtige aandeelhouders. Het bod komt ietwat als een verrassing, want de voorbije dagen gingen er vooral geruchten de ronde dat Kraft Heinz zijn oog had laten vallen op Mondelez. Na de bekendmaking van het bod op Unilever, kreeg de waarde van het aandeel van Mondelez dan ook een flinke tik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Primera opent 500e winkel

13/10/2017

Op 14 oktober opent Primera zijn 500e vestiging. Die eer is weggelegd voor ondernemer Remco Pol, die in het winkelcentrum De Driehoek in Oldenzaal zijn tweede winkel zal openen: voor de hele keten al de veertiene opening dit jaar.

Back to top