Kraft Heinz doet overnamebod op Unilever

Kraft Heinz doet overnamebod op Unilever

Kraft Heinz heeft een overnamebod gedaan van meer dan 130 miljard euro op Unilever. Dat hebben de Amerikanen zelf bekend gemaakt. Het bod werd wel afgewezen door het Nederlands-Britse bedrijf, maar Kraft Heinz lijkt echter nog niet op te geven.

Aandeel schiet de hoogte in

Kraft Heinz zou volgens bronnen een bod gedaan hebben van 46,61 euro per aandeel, wat neerkomt op een totale waarde van meer dan 130 miljard euro. Voor de bekendmaking van het bod schommelde de koers van Unilever rond de 39,5 euro, maar daarna schoot het snel omhoog naar meer dan 43 euro. Kraft Heinz bevestigt in een bericht dat het bod werd gemaakt en dat het werd afgewezen door Unilever, maar het voegt er ook aan toe dat het uitkijkt om samen te werken aan het bereiken van een akkoord. Het lijkt er dus op dat de overname nog niet volledig van de baan is.

 

Unilever is met een beurswaarde van 122 miljard euro net iets meer waard dan Kraft Heinz, maar dat heeft met Warren Buffett en investeringsmaatschappij 3G enkele kapitaalkrachtige aandeelhouders. Het bod komt ietwat als een verrassing, want de voorbije dagen gingen er vooral geruchten de ronde dat Kraft Heinz zijn oog had laten vallen op Mondelez. Na de bekendmaking van het bod op Unilever, kreeg de waarde van het aandeel van Mondelez dan ook een flinke tik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vijf retailtrends volgens Roland Berger

23/02/2017

Digitale concurrenten kunnen partners worden, lagekostenketens groeien, het belang van klantbeleving neemt toe, het potentieel van big data wordt onderbenut en robots veroveren de winkelvloer: de consultants van Roland Berger zetten vijf belangrijke trends op een rijtje.

Analyse: Financiële logica bepaalt koers FMCG

21/02/2017

Het afspringen van een deal met Kraft Heinz betekent slechts uitstel van executie voor Unilever. Uiteindelijk gaat het eerder om geld dan om de consument in de FMCG-sector, niemand ontsnapt aan de focus op kosten en marges.

Hans Anders opent interactieve winkel in Hoofddorp

20/02/2017

Optiekketen Hans Anders opende dit weekend in Hoofddorp een nieuwe winkel met interactieve digitale spiegels. Hiermee kan de klant via e-mail of sociale media direct de mening over een montuur aan vrienden en familie vragen.

Zuid-Koreaanse familiebedrijven onder druk

20/02/2017

Enkele grote Zuid-Koreaanse familiebedrijven, zoals LG, Hyundai en Samsung, staan onder druk vanwege hun nauwe relatie met de Koreaanse regering. Die zou ervoor zorgen dat nieuwe bedrijven amper een kans op slagen hebben en zou de poort naar corruptie open zetten.

Omzet en winst GrandVision stijgen in 2016

20/02/2017

In het boekjaar 2016 zijn zowel de winst als de omzet van GrandVision, het moederbedrijf van onder andere Pearle, de hoogte in gegaan. Ook op vergelijkbare basis was er bij het optiekbedrijf sprake van groei.

"Eengemaakte markt Benelux kan retailers miljarden opleveren"

20/02/2017

Belgische en Nederlandse retailers laten enorme kansen liggen door te weinig in elkaars land actief te zijn. Nochtans zou een eengemaakte Benelux-markt 23 miljard euro extra omzet en 95.000 nieuwe banen kunnen opleveren.

Back to top