Kunstverkoop Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar' | RetailDetail

Kunstverkoop Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'

Kunstverkoop Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft in de Amsterdamse vestiging in enkele weken tijd 26 kunstwerken tot 1500 euro verkocht. Volgens de initiatiefnemer van de verkoop is de kunst bij de Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'.

Actie wegens heropening Rijksmuseum

Van 10 april tot 19 mei stond de vestiging in Amsterdam helemaal in het teken van de heropening van het Rijksmuseum in Amsterdam. Daarom mocht de organisatie We Like Art een verkooptentoonstelling inrichten in de afdeling woonaccessoires. Kopers konden gewoon pinnen bij de kassa, waarna het kunstwerk naar keuze binnen enkele weken thuisbezorgd werd. De verkoop gebeurde ook via de webwinkel van Bijenkorf.

 

"Je kunt erover twisten of 26 kopers veel is voor in totaal 64 kunstwerken tot 1500 euro. Maar het belangrijkse is dat dit kopers waren die niet eerder kunst kochten. En misschien ook nooit gedacht hadden dat ze dat zouden kunnen doen. Wat ons betreft is het voor herhaling vatbaar. Ik zou het wel tof vinden als de Bijenkorf er een vaste plek voor inruimt. Er komen honderdduizend mensen per week in de winkel. Laagdrempeliger kan het niet worden", zegt Michiel Hogenboom van We Like Art in Het Financieele Dagblad.

 

Hoogeboom denkt dat het aantal kopers de komende maand nog wel zal toenemen. "Het kopen van kunst wordt vergeleken met de aanschaf van tegels in de badkamer. Mensen doen daar soms langer over", weet hij nog.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon, en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven zetten nu hun ambities kracht bij met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.