Kunstverkoop Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar' | RetailDetail

Kunstverkoop Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'

Kunstverkoop Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft in de Amsterdamse vestiging in enkele weken tijd 26 kunstwerken tot 1500 euro verkocht. Volgens de initiatiefnemer van de verkoop is de kunst bij de Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'.

Actie wegens heropening Rijksmuseum

Van 10 april tot 19 mei stond de vestiging in Amsterdam helemaal in het teken van de heropening van het Rijksmuseum in Amsterdam. Daarom mocht de organisatie We Like Art een verkooptentoonstelling inrichten in de afdeling woonaccessoires. Kopers konden gewoon pinnen bij de kassa, waarna het kunstwerk naar keuze binnen enkele weken thuisbezorgd werd. De verkoop gebeurde ook via de webwinkel van Bijenkorf.

 

"Je kunt erover twisten of 26 kopers veel is voor in totaal 64 kunstwerken tot 1500 euro. Maar het belangrijkse is dat dit kopers waren die niet eerder kunst kochten. En misschien ook nooit gedacht hadden dat ze dat zouden kunnen doen. Wat ons betreft is het voor herhaling vatbaar. Ik zou het wel tof vinden als de Bijenkorf er een vaste plek voor inruimt. Er komen honderdduizend mensen per week in de winkel. Laagdrempeliger kan het niet worden", zegt Michiel Hogenboom van We Like Art in Het Financieele Dagblad.

 

Hoogeboom denkt dat het aantal kopers de komende maand nog wel zal toenemen. "Het kopen van kunst wordt vergeleken met de aanschaf van tegels in de badkamer. Mensen doen daar soms langer over", weet hij nog.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.