Kunstverkoop Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'

Kunstverkoop Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft in de Amsterdamse vestiging in enkele weken tijd 26 kunstwerken tot 1500 euro verkocht. Volgens de initiatiefnemer van de verkoop is de kunst bij de Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'.

Actie wegens heropening Rijksmuseum

Van 10 april tot 19 mei stond de vestiging in Amsterdam helemaal in het teken van de heropening van het Rijksmuseum in Amsterdam. Daarom mocht de organisatie We Like Art een verkooptentoonstelling inrichten in de afdeling woonaccessoires. Kopers konden gewoon pinnen bij de kassa, waarna het kunstwerk naar keuze binnen enkele weken thuisbezorgd werd. De verkoop gebeurde ook via de webwinkel van Bijenkorf.

 

"Je kunt erover twisten of 26 kopers veel is voor in totaal 64 kunstwerken tot 1500 euro. Maar het belangrijkse is dat dit kopers waren die niet eerder kunst kochten. En misschien ook nooit gedacht hadden dat ze dat zouden kunnen doen. Wat ons betreft is het voor herhaling vatbaar. Ik zou het wel tof vinden als de Bijenkorf er een vaste plek voor inruimt. Er komen honderdduizend mensen per week in de winkel. Laagdrempeliger kan het niet worden", zegt Michiel Hogenboom van We Like Art in Het Financieele Dagblad.

 

Hoogeboom denkt dat het aantal kopers de komende maand nog wel zal toenemen. "Het kopen van kunst wordt vergeleken met de aanschaf van tegels in de badkamer. Mensen doen daar soms langer over", weet hij nog.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top