Kunstverkoop Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'

Kunstverkoop Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft in de Amsterdamse vestiging in enkele weken tijd 26 kunstwerken tot 1500 euro verkocht. Volgens de initiatiefnemer van de verkoop is de kunst bij de Bijenkorf 'voor herhaling vatbaar'.

Actie wegens heropening Rijksmuseum

Van 10 april tot 19 mei stond de vestiging in Amsterdam helemaal in het teken van de heropening van het Rijksmuseum in Amsterdam. Daarom mocht de organisatie We Like Art een verkooptentoonstelling inrichten in de afdeling woonaccessoires. Kopers konden gewoon pinnen bij de kassa, waarna het kunstwerk naar keuze binnen enkele weken thuisbezorgd werd. De verkoop gebeurde ook via de webwinkel van Bijenkorf.

 

"Je kunt erover twisten of 26 kopers veel is voor in totaal 64 kunstwerken tot 1500 euro. Maar het belangrijkse is dat dit kopers waren die niet eerder kunst kochten. En misschien ook nooit gedacht hadden dat ze dat zouden kunnen doen. Wat ons betreft is het voor herhaling vatbaar. Ik zou het wel tof vinden als de Bijenkorf er een vaste plek voor inruimt. Er komen honderdduizend mensen per week in de winkel. Laagdrempeliger kan het niet worden", zegt Michiel Hogenboom van We Like Art in Het Financieele Dagblad.

 

Hoogeboom denkt dat het aantal kopers de komende maand nog wel zal toenemen. "Het kopen van kunst wordt vergeleken met de aanschaf van tegels in de badkamer. Mensen doen daar soms langer over", weet hij nog.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top