Kurt Staelens aan de slag bij Sears | RetailDetail

Kurt Staelens aan de slag bij Sears

Kurt Staelens aan de slag bij Sears

Kurt Staelens, vroeger nog CEO van het teloorgegane Macintosh, gaat aan de slag bij het Amerikaanse Sears. Daar wordt hij verantwoordelijk voor de divisies Wonen en Schoenen.

Ook lid uitvoerend comité

Daarnaast treedt de 46-jarige Belg ook toe tot het uitvoerend comité van Sears. Staelens zou deze maand al aan de slag zijn gegaan bij het Amerikaanse bedrijf, dat ongeveer 1.700 winkels telt onder de eigen vlag en het merk Kmart. Vorig jaar haalde het nog een omzet van 25,1 miljard dollar (22,9 miljard euro), maar leed het wel een verlies van 1,1 miljard dollar (1 miljard euro).

 

Staelens werd midden 2014 de vervanger van Frank de Moor als CEO van Macintosh. Hij kwam terecht bij een bedrijf in zware moeilijkheden en slaagde er niet in om het tij te kregen. Eind vorig jaar werd het moederbedrijf van merken als Dolcis, Manfield en Brantano dan ook failliet verklaard.

 

Eerder was Staelens ook al aan de slag bij het Belgische telecombedrijf Telenet, Brussels Airport, Neckermann Benelux en Belgacom. Bij Neckermann was hij verantwoordelijk voor de omvorming van postorderbedrijf naar e-commercebedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.