L1 Retail gaat 3 miljard investeren in retailers | RetailDetail

L1 Retail gaat 3 miljard investeren in retailers

L1 Retail gaat 3 miljard investeren in retailers

Het internationale investeringsfonds LetterOne heeft L1 Retail opgericht, dat maar liefst 3 miljard dollar (2,9 miljard euro) moet gaan investeren in "toekomstige sterren van de retailsector".

Potentieel om marktleider te worden

In een eerste fase gaat L1 Retail op zoek naar bedrijven in Europa en opkomende markten, met uitzondering van Rusland. Daarbij zal het tot drie miljard dollar investeren in een klein aantal retailers die het potentieel hebben om marktleiders te worden in hun sector en hun markt. Het fonds zal daarbij kiezen voor bedrijven die zich toeleggen op een goede prijs-kwaliteitverhouding en gebruiksgemak en voor bedrijven in de gezondheids- en wellness-sectoren. Unieke businessmodellen zullen daarbij prominent aanwezig zijn.

 

“We kijken er naar uit om samen te werken met ervaren managementteams om nieuwe leiders in de retail te creëren”, zegt Stephan DuCharme, die de leiding krijgt over L1 Retail. Daarnaast zullen onder andere John Walden, voormalig CEO van de Home Retail Group, en Clive Humby, oprichter van dunnhumby, deel uitmaken van de adviesraad van L1 Retail.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.