Laatste plaatsen RetailHunt Scandinavië vliegen de deur uit | RetailDetail

Laatste plaatsen RetailHunt Scandinavië vliegen de deur uit

Laatste plaatsen RetailHunt Scandinavië vliegen de deur uit

Na het grote succes van de eerste RetailHunt naar Berlijn twee jaar geleden organiseert RetailDetail opnieuw een driedaagse tocht naar het Noorden om daar te leren van de allernieuwste ontwikkelingen in de retail. Wie nog mee wil, moet zich haasten: de eerste trip is al uitverkocht, de tweede bijna!

Trends ontdekken en in de praktijk omzetten

Een RetailHunt is immers geen gewone retailtour: onze excursie gaat actief op zoek naar patronen van verandering die een invloed kunnen hebben op onze retailsector in de nabije toekomst. Zaken als het nieuwe consumeren en -minderen, socio-demografische ontwikkelingen en co-creatie worden duidelijk tegen het licht gehouden. Vele van deze ontwikkelingen zijn immers al zichtbaar in het Noorden: dikwijls nog embryonaal, maar enkele daarvan zullen zich zeker op korte termijn wereldwijd ontwikkelen.

 

Twee jaar geleden hebben een vijftigtal mensen een eerste RetailHunt Berlin meegemaakt. Dat bleef niet zonder resultaat, want de inzichten van die trip hebben de inspiratie opgeleverd voor nieuwe concepten als Cru, Hngry en Dome Deco.

 

Zo'n succesverhaal smeekte natuurlijk om een vervolg: tien dagen geleden heeft RetailDetail dan ook aangekondigd dat er dit jaar een nieuwe RetailHunt komt. De geplande driedaagse trip was inderdaad al meteen uitverkocht. Daarom werd algauw een tweede RetailHunt Scandinavia op touw gezet, maar ook die zal wellicht al in de komende week uitverkocht geraken: er resten nog amper negen plaatsen.

 

Als u er dus ook nog bij wil zijn op 16-17-18 september, schrijf u dan snel in via rebecca@retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.