Laatste plaatsen RetailHunt Scandinavië vliegen de deur uit | RetailDetail

Laatste plaatsen RetailHunt Scandinavië vliegen de deur uit

Laatste plaatsen RetailHunt Scandinavië vliegen de deur uit

Na het grote succes van de eerste RetailHunt naar Berlijn twee jaar geleden organiseert RetailDetail opnieuw een driedaagse tocht naar het Noorden om daar te leren van de allernieuwste ontwikkelingen in de retail. Wie nog mee wil, moet zich haasten: de eerste trip is al uitverkocht, de tweede bijna!

Trends ontdekken en in de praktijk omzetten

Een RetailHunt is immers geen gewone retailtour: onze excursie gaat actief op zoek naar patronen van verandering die een invloed kunnen hebben op onze retailsector in de nabije toekomst. Zaken als het nieuwe consumeren en -minderen, socio-demografische ontwikkelingen en co-creatie worden duidelijk tegen het licht gehouden. Vele van deze ontwikkelingen zijn immers al zichtbaar in het Noorden: dikwijls nog embryonaal, maar enkele daarvan zullen zich zeker op korte termijn wereldwijd ontwikkelen.

 

Twee jaar geleden hebben een vijftigtal mensen een eerste RetailHunt Berlin meegemaakt. Dat bleef niet zonder resultaat, want de inzichten van die trip hebben de inspiratie opgeleverd voor nieuwe concepten als Cru, Hngry en Dome Deco.

 

Zo'n succesverhaal smeekte natuurlijk om een vervolg: tien dagen geleden heeft RetailDetail dan ook aangekondigd dat er dit jaar een nieuwe RetailHunt komt. De geplande driedaagse trip was inderdaad al meteen uitverkocht. Daarom werd algauw een tweede RetailHunt Scandinavia op touw gezet, maar ook die zal wellicht al in de komende week uitverkocht geraken: er resten nog amper negen plaatsen.

 

Als u er dus ook nog bij wil zijn op 16-17-18 september, schrijf u dan snel in via rebecca@retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.