LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over | RetailDetail

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

 

Grote markt

Door de overname van Contactlinsenman.de en Bestpricelens.com is LensGroup naast België, Italië, Nederland en Spanje nu dus ook aanwezig in Dutisland. De omzet stijg ook meteen met vier miljoen euro naar ongeveer dertig miljoen. “De Duitse markt is erg interessant voor ons, want ze is acht keer groter dan de Belgische”, zegt oprichter Bert Boon aan De Tijd. Hij heeft dan ook de ambitie om uit te groeien tot een grote Europese speler.

 

In België, waar de online lenzenverkoop goed is voor 15% van de totale markt, is LensOnline veruit de dominantste speler. Dat heeft het te danken aan een reeks overnames van concurrerende webshops en de samenwerking met onafhankelijke opticiens, waar klanten hun lenzen kunnen ophalen.

 

Grote concurrentie

“Ook in Duitsland willen we samenwerken met zelfstandige opticiens”, zegt Boon. “Maar in een eerste fase werken we alleen online. We willen eerst een stevig klantenbestand aanleggen.”

 

LensGroup sluit niet uit dat er in Duitsland nog overnames zullen volgen, maar zal wel rekening moeten houden met de competitieve markt. “In Duitsland zijn de prijzen voor lenzen erg hard gedaald, omdat Amazon en enkele andere grote spelers er actief zijn. De twee bedrijven die wij overnemen zijn net winstgevend”, aldus Boon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.