Libris en Blz testen internetzuil | RetailDetail

Libris en Blz testen internetzuil

Libris en Blz testen internetzuil

Boekhandelsketens Libris en Blz beginnen een proefproject met een internetzuil in de winkels. Klanten moeten daarmee kunnen profiteren van de kennis van de boekhandel en het brede assortiment en de snelle levering van de webwinkel.

Internetzuil wordt kapstok voor multichannelstrategie

Klanten van beide ketens kunnen er bestelde boeken betalen via de kassa van de winkel of via iDeal, PayPal, MyOrder of met hun smartphone.  Libris en Blz, die deel uitmaken van dezelfde organisatie, starten de proef volgens Boekblad in vijf winkels. Het vertrouwen in de proef is echter zo groot, dat al tijdens de proefperiode de zuil ook in andere boekhandels wordt geplaatst.

 

"De internetzuil past perfect binnen onze multichannelstrategie. Drie verkoopkanalen zijn voor ons van belang: de fysieke winkel waar klanten advies krijgen van ervaren ondernemers, de webwinkel en de eBook-tak. De internetzuil verbindt deze kanalen", zegt directeur Caroline Damwijk van de boekhandelsketens.

 

Volgens haar laat de onderneming hiermee zien dat ze meegaat met de tijd en service aan de klant op de eerste plaats zet. "Onze klanten zijn persoonlijk advies in de winkel gewend. Met de toevoeging van de internetzuil blijft deze meerwaarde bestaan en hebben ze nog meer keuze in de winkel. Ook krijgen klanten een nog breder advies van de boekhandelaar, die hiermee beschikt over een groter assortiment."  Dat vergroot immers van gemiddeld 10.000 naar 100.000 boeken.

 

Polare te snel af

Libris en Blz zijn de eerste Nederlandse boekhandelketens die zullen werken met bestelzuilen. Bestelde boeken worden een dag later geleverd in de winkel waar ze besteld zijn. Bovendien "laten boekhandels hiermee zien dat ze meegaan met de tijd en dat ze service aan de klant op de eerste plaats zetten."

 

Libris heeft sinds deze zomer ook al een webshop, waar het assortiment van alle fysieke winkels aan is gekoppeld. Ook Blz heeft ondertussen haar eigen online winkel gekregen.

 

Ook Polare wil binnenkort klanten in de winkels online boeken laten bestellen. Dat zei Paul Dumas van ProCures Investments toen Polare, voorheen Selexyz en De Slegte, deze zomer werd officieel werd voorgesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.