Lokale winkeliers tonen hart voor Brussel | RetailDetail

Lokale winkeliers tonen hart voor Brussel

Lokale winkeliers tonen hart voor Brussel

Enkele winkeliers in de Brusselse Dansaertwijk hebben een initiatief op poten gezet, waarmee ze hun hart voor Brussel willen tonen. Sinds enkele dagen zijn er daarom speciale stickers te vinden op hun etalages.

Positief signaal

Die stickers bestaan uit een groot hart en de letters XL. Zo willen de initiatiefnemers tonen dat de liefde voor Brussel groot is, maar dat de winkeliers ook met grote liefde hun klanten willen behandelen. De bedoeling is om een voornamelijk positief signaal uit te sturen, schrijft De Standaard.

 

Ook de stad Brussel en het Brussels Gewest willen de handel in de stad verder ondersteunen. Daarom werd de projectgroep Make.Brussels opgericht. Daar kan iedereen zijn ideeën indienen voor de opwaardering van tien Brusselse wijken: Dansaert, Sint Katelijne, Grote Markt, Marollen, Zuid-Lemonnier, Kunstberg, Nieuwstraat, Sint-Jacob, de buurt van het Parlement en de Zavel. De tien ideeën die het meeste stemmen verzamelen, verdienen daar zelfs 30.000 euro mee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.