Lommelse Kerkstraat krijgt reeks pop-ups | RetailDetail

Lommelse Kerkstraat krijgt reeks pop-ups

Lommelse Kerkstraat krijgt reeks pop-ups

De Kerkstraat in Lommel moet opnieuw populair worden als winkelstraat. Dat is het doel van het stadsbestuur, dat fors investeerde in de infrastructuur. Nu komen er ook een aantal pop-upwinkels in leegstaande panden.

Gratis parkeren

De Kerkstraat kampt al jaren met grote leegstand en om de winkelstraat opnieuw aantrekkelijk te maken, werd die alvast helemaal opnieuw aangelegd met extra aandacht voor voetgangers en fietsers. Daarnaast komen er meer plekken in Lommel waar gratis kan geparkeerd worden.

 

Om nu ook effectief klanten naar de Kerkstraat te lokken, zijn er heel de maand december zeven pop-upwinkels te vinden in leegstaande panden. Een gelijkaardig concept werd al gebruikt in de stationsbuurt in Hasselt. De ambitie van de stad Lommel is om van de Kerkstraat de belangrijkste winkelstraat van de regio te maken.

 

Dertig procent van de handelaars in de pop-ups zijn afkomstig van Lommel en ook een groot deel van de producten hebben een link met de regio.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.