LVMH voldoet niet aan de verwachtingen | RetailDetail

LVMH voldoet niet aan de verwachtingen

LVMH voldoet niet aan de verwachtingen

Het Franse luxebedrijf LVMH heeft in het eerste kwartaal niet aan de verwachtingen van analisten kunnen voldoen. Het wijst daarbij vooral naar teleurstellende resultaten op belangrijke markten als Frankrijk en Hongkong.

Minder toerisme in Frankrijk

De omzet van LVMH steeg in het eerste kwartaal dan wel met 4% naar 8,6 miljard euro, maar het voldeed daarmee niet aan de verwachtingen. Analisten hadden immers een omzet van ongeveer 8,7 miljard euro voorspeld. Vooral de modedivisie van LVMH, met merken als Dior en Louis Vuitton, bleef daarbij onder de verwachtingen. Die divisie haalt het meeste omzet binnen het bedrijf, maar de inkomsten bleven er met 2,96 miljard euro ongeveer status quo, terwijl er een groei van 2 tot 3% was verwacht.

 

“De Amerikaanse markt staat sterk en Europa blijft op de goede weg, behalve Frankrijk dat te maken heeft met minder toerisme”, schrijft LVMH. “Op de Aziatische markten zijn de resultaten gevarieerd, maar Japan blijft op de goede weg.”

 

De andere divisies van LVMH konden wel positieve cijfers voorleggen: zo steeg de omzet van de drankendivisie met 4% naar iets meer dan een miljard euro, terwijl de verschillende cosmetica- en parfummerken hun omzet met 7% zagen groeien naar 1,2 miljard euro. De horloge- en juwelendivisie zag de omzet dan weer met 7% stijgen naar 774 miljoen euro. De vorige kwartalen had die sector het moeilijk vanwege een mindere vraag in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.