Maastrichtse V&D wordt gigantische pop-up | RetailDetail

Maastrichtse V&D wordt gigantische pop-up

Maastrichtse V&D wordt gigantische pop-up

Het Limburgse bedrijf Comosie gaat in het voormalige pand van V&D in Maastricht het concept Temporama installeren. Dat brengt ongeveer 40 pop-ups van Limburgse makelij samen, die zich allemaal tijdelijk in het pand zullen vestigen.

 

Vooral webshops

Temporama opent vandaag zijn deuren in het gebouw van ongeveer 3.000 vierkante meter. De meer dan veertig winkels verkopen kledij, accessoires, voeding, design en meer. Voor heel wat merken is het bovendien de eerste stap op de Nederlandse markt en dus de ideale testcase.

 

Veel van de merken zijn van oorsprong een webwinkel en willen met de pop-up in Maastricht nieuwe klanten de kans geven om hun producten ook eens van nabij te bekijken.

 

Temporama is trouwens geen eenmalig project. Wanneer de pop-ups de deuren sluiten, op 30 juni, verhuizen ze nadien ook nog naar Hasselt en Lommel. Comosie hoopt met het project niet enkel jonge en kleine labels in de spotlight te plaatsen, maar wil zo ook de leegstand in bepaalde steden aanpakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hema onthoofdt eigen franchiseorganisatie

10/08/2018

Hema heeft de franchiseovereenkomst met de ondernemers aan het hoofd van haar franchiseorganisatie, samen goed voor 24 winkels, opgezegd. Er is al een tijdje fikse ruzie over de bijdrage die franchisenemers moeten afstaan voor onlineverkopen. 

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.