Makro-actie wekt wrevel van Dierenbescherming | RetailDetail

Makro-actie wekt wrevel van Dierenbescherming

Makro-actie wekt wrevel van Dierenbescherming

De keten van zelfbedieningsgroothandels Makro dacht een leuke stunt te hebben bedacht om het 45-jarige bestaan extra onder de aandacht te brengen door aan de eerste klant die zich op Dierendag met een kameel bij een vestiging meldt, een beloning te geven. Het plan wekte echter de woede van de Dierenbescherming.

Duizend euro voor kameel

De dochteronderneming van het Duitse Metro-concern belooft in een advertentie duizend euro aan vouchers voor de klant met de kameel. De Dierenbescherming reageerde echter direct ontstemd: "Zoiets keuren wij natuurlijk af. Met kamelen over straat gaan of in een trailer laden voor een reclamestunt, vinden wij ronduit dierenleed", zegt een woordvoerder tegen het ANP.

 

Makro zelf ziet het heel anders en noemt de kritiek onterecht. "Wij leggen juist elke kameel die komt in de watten en hebben daarvoor fruit en groente voor de dieren klaarstaan", aldus een woordvoerder.

 

Makro is een van oorsprong Nederlandse keten. Anders dan in andere landen zijn de vestigingen alleen te bezoeken voor vertegenwoordigers van bedrijven, stichtingen en verenigingen. Het bedrijf werd door de familie Fentener van Vlissingen verkocht aan het Duitse Metro nadat het bedrijf het slachtoffer was geworden van terreurgroep RaRa, dat protesteerde tegen de aanwezigheid van Makro in Zuid-Afrika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.