Makro-actie wekt wrevel van Dierenbescherming

Makro-actie wekt wrevel van Dierenbescherming

De keten van zelfbedieningsgroothandels Makro dacht een leuke stunt te hebben bedacht om het 45-jarige bestaan extra onder de aandacht te brengen door aan de eerste klant die zich op Dierendag met een kameel bij een vestiging meldt, een beloning te geven. Het plan wekte echter de woede van de Dierenbescherming.

Duizend euro voor kameel

De dochteronderneming van het Duitse Metro-concern belooft in een advertentie duizend euro aan vouchers voor de klant met de kameel. De Dierenbescherming reageerde echter direct ontstemd: "Zoiets keuren wij natuurlijk af. Met kamelen over straat gaan of in een trailer laden voor een reclamestunt, vinden wij ronduit dierenleed", zegt een woordvoerder tegen het ANP.

 

Makro zelf ziet het heel anders en noemt de kritiek onterecht. "Wij leggen juist elke kameel die komt in de watten en hebben daarvoor fruit en groente voor de dieren klaarstaan", aldus een woordvoerder.

 

Makro is een van oorsprong Nederlandse keten. Anders dan in andere landen zijn de vestigingen alleen te bezoeken voor vertegenwoordigers van bedrijven, stichtingen en verenigingen. Het bedrijf werd door de familie Fentener van Vlissingen verkocht aan het Duitse Metro nadat het bedrijf het slachtoffer was geworden van terreurgroep RaRa, dat protesteerde tegen de aanwezigheid van Makro in Zuid-Afrika.

Tags: