Makro-actie wekt wrevel van Dierenbescherming | RetailDetail

Makro-actie wekt wrevel van Dierenbescherming

Makro-actie wekt wrevel van Dierenbescherming

De keten van zelfbedieningsgroothandels Makro dacht een leuke stunt te hebben bedacht om het 45-jarige bestaan extra onder de aandacht te brengen door aan de eerste klant die zich op Dierendag met een kameel bij een vestiging meldt, een beloning te geven. Het plan wekte echter de woede van de Dierenbescherming.

Duizend euro voor kameel

De dochteronderneming van het Duitse Metro-concern belooft in een advertentie duizend euro aan vouchers voor de klant met de kameel. De Dierenbescherming reageerde echter direct ontstemd: "Zoiets keuren wij natuurlijk af. Met kamelen over straat gaan of in een trailer laden voor een reclamestunt, vinden wij ronduit dierenleed", zegt een woordvoerder tegen het ANP.

 

Makro zelf ziet het heel anders en noemt de kritiek onterecht. "Wij leggen juist elke kameel die komt in de watten en hebben daarvoor fruit en groente voor de dieren klaarstaan", aldus een woordvoerder.

 

Makro is een van oorsprong Nederlandse keten. Anders dan in andere landen zijn de vestigingen alleen te bezoeken voor vertegenwoordigers van bedrijven, stichtingen en verenigingen. Het bedrijf werd door de familie Fentener van Vlissingen verkocht aan het Duitse Metro nadat het bedrijf het slachtoffer was geworden van terreurgroep RaRa, dat protesteerde tegen de aanwezigheid van Makro in Zuid-Afrika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.