MARK combineert literatuur, fietsen en lifestyle | RetailDetail

MARK combineert literatuur, fietsen en lifestyle

MARK combineert literatuur, fietsen en lifestyle
Instagram

Het nieuwe concept MARK op de Kleine Markt in Antwerpen is een samenwerking tussen fietsenwinkel De Geus, boekwinkel ‘t Stad Leest en de cadeauwinkel daarvan, Wunderkammer. De ondernemers zien MARK vooral als het perfecte antwoord op internetshoppen. 

Antwoord op internetshoppen

De drie winkels openden vorig jaar in de kerstperiode ook al een pop-up in de Nieuwe Gaanderij en vanwege het succes van die winkel is er besloten om er een vervolg aan te breien met een permanente vestiging op de Kleine Markt. “Voor onze deur staan vaak fietsen van De Geus, terwijl bij De Geus regelmatig klanten met zakjes van onze zaak over de vloer komen. We hebben dus zeker gedeeltelijk hetzelfde cliënteel”, zegt Wouter Cajot van ’t Stad Leest en Wunderkammer aan GVA.

 

“Wij geloven gewoon keihard in de fysieke winkel en willen onszelf heruitvinden. Het is voor de sfeer, voor de service, onze kennis en de beleving dat mensen naar hier moeten komen”, zegt Thomas Vanderhoydonck van Fietsen De Geus.

 

Grenzen doorbreken

Met de opening van MARK verdwijnt wel de oude locatie van Wunderkammer: die winkel verhuisde integraal naar het nieuwe pand. In Mark is het de bedoeling dat de drie zaken in elkaar overvloeien tot één geheel. “Alleen willen we hier verder gaan dan de grens waarop we botsen in onze andere zaken”, vertelt Vanderhoydonck. Het moet zo eenvoudiger zijn om bijvoorbeeld ook het lifestyleaspect van wielrennen te benadrukken, wat in een traditionele fietsenwinkel moeilijker is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

Koekjesmerk Jules Destrooper duikt op in Schiphol

05/07/2018

De Belgische koekjesfabrikant Jules Destrooper lanceert een reisgamma, ‘Global Travel Retail’, en opent daarvoor ook een tijdelijke winkel op Schiphol Airport. In de zomermaanden kunnen reizigers er speciale verpakkingen kopen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.