Marketingdirecteur Hema houdt het voor bekeken

Marketingdirecteur Hema houdt het voor bekeken

Marketingdirecteur René Repko vertrekt bij Hema. De 51-jarige topmanager vond het fantastisch, maar vindt het na 7,5 jaar genoeg geweest. "Ik heb leuke dingen gedaan, maar vond het ook het best om nu maar eens het stokje door te geven. Per 1 februari ben ik officieel weg", zegt hij tegen Adformatie.


 

Wie Repko gaat opvolgen is nog niet duidelijk, voorlopig neemt algemeen directeur Ronald van Zetten de honeurs waar. Volgens Repko is het evenwel een zware functie: "Het was onwaarschijnlijk hectisch. Elke dag, elk uur ben je ermee bezig. Zes dagen per week check je om half acht de verkoopcijfers van de dag ervoor. Dat is echt slopend." Repko weet nog niet wat hij nu als volgende job gaat doen, nu neemt hij eerst een pauze.

Repko maakte in zijn functie grote veranderingen mee bij Hema. In zijn periode als marketingdirecteur werd de warenhuisketen eerst - samen met de rest van Koninklijk Bijenkorf Beheer - overgenomen door een private-equityfirma en later door Lion Capital. Recent stond Hema weer in de etalage, maar deze keer werd er geen koper gevonden: voor Repko het juiste moment voor zijn aankondiging. "Toen dacht ik dat het tijd werd om te gaan. In deze marktomstandigheden is het een heel zware baan die je hebt. Het is echt een groot ding en ik denk dat iemand anders dat nu maar moet doen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Bijenkorf sluit eigen distributiecentrum in Woerden

12/01/2018

De Bijenkorf gaat zijn eigen distributiecentrum in Woerden sluiten. De sluiting staat gepland voor midden volgend jaar en kost 143 werknemers hun baan. De Bijenkorf gaat de taken van het distributiecentrum uitbesteden.

Europa wil belasting op plastic zakjes

11/01/2018

Nadat verschillende lidstaten al verschillende maatregelen hebben genomen om het gebruik van plastic zakjes terug te dringen, denkt de Europese Unie er nu aan om een algehele belasting op plastic zakjes in te voeren.

Back to top