Marketingdirecteur Hema houdt het voor bekeken

Marketingdirecteur Hema houdt het voor bekeken

Marketingdirecteur René Repko vertrekt bij Hema. De 51-jarige topmanager vond het fantastisch, maar vindt het na 7,5 jaar genoeg geweest. "Ik heb leuke dingen gedaan, maar vond het ook het best om nu maar eens het stokje door te geven. Per 1 februari ben ik officieel weg", zegt hij tegen Adformatie.


 

Wie Repko gaat opvolgen is nog niet duidelijk, voorlopig neemt algemeen directeur Ronald van Zetten de honeurs waar. Volgens Repko is het evenwel een zware functie: "Het was onwaarschijnlijk hectisch. Elke dag, elk uur ben je ermee bezig. Zes dagen per week check je om half acht de verkoopcijfers van de dag ervoor. Dat is echt slopend." Repko weet nog niet wat hij nu als volgende job gaat doen, nu neemt hij eerst een pauze.

Repko maakte in zijn functie grote veranderingen mee bij Hema. In zijn periode als marketingdirecteur werd de warenhuisketen eerst - samen met de rest van Koninklijk Bijenkorf Beheer - overgenomen door een private-equityfirma en later door Lion Capital. Recent stond Hema weer in de etalage, maar deze keer werd er geen koper gevonden: voor Repko het juiste moment voor zijn aankondiging. "Toen dacht ik dat het tijd werd om te gaan. In deze marktomstandigheden is het een heel zware baan die je hebt. Het is echt een groot ding en ik denk dat iemand anders dat nu maar moet doen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top