Marketingdirecteur Hema houdt het voor bekeken

Marketingdirecteur Hema houdt het voor bekeken

Marketingdirecteur René Repko vertrekt bij Hema. De 51-jarige topmanager vond het fantastisch, maar vindt het na 7,5 jaar genoeg geweest. "Ik heb leuke dingen gedaan, maar vond het ook het best om nu maar eens het stokje door te geven. Per 1 februari ben ik officieel weg", zegt hij tegen Adformatie.


 

Wie Repko gaat opvolgen is nog niet duidelijk, voorlopig neemt algemeen directeur Ronald van Zetten de honeurs waar. Volgens Repko is het evenwel een zware functie: "Het was onwaarschijnlijk hectisch. Elke dag, elk uur ben je ermee bezig. Zes dagen per week check je om half acht de verkoopcijfers van de dag ervoor. Dat is echt slopend." Repko weet nog niet wat hij nu als volgende job gaat doen, nu neemt hij eerst een pauze.

Repko maakte in zijn functie grote veranderingen mee bij Hema. In zijn periode als marketingdirecteur werd de warenhuisketen eerst - samen met de rest van Koninklijk Bijenkorf Beheer - overgenomen door een private-equityfirma en later door Lion Capital. Recent stond Hema weer in de etalage, maar deze keer werd er geen koper gevonden: voor Repko het juiste moment voor zijn aankondiging. "Toen dacht ik dat het tijd werd om te gaan. In deze marktomstandigheden is het een heel zware baan die je hebt. Het is echt een groot ding en ik denk dat iemand anders dat nu maar moet doen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top