Marketingdirecteur Hema houdt het voor bekeken | RetailDetail

Marketingdirecteur Hema houdt het voor bekeken

Marketingdirecteur Hema houdt het voor bekeken

Marketingdirecteur René Repko vertrekt bij Hema. De 51-jarige topmanager vond het fantastisch, maar vindt het na 7,5 jaar genoeg geweest. "Ik heb leuke dingen gedaan, maar vond het ook het best om nu maar eens het stokje door te geven. Per 1 februari ben ik officieel weg", zegt hij tegen Adformatie.


 

Wie Repko gaat opvolgen is nog niet duidelijk, voorlopig neemt algemeen directeur Ronald van Zetten de honeurs waar. Volgens Repko is het evenwel een zware functie: "Het was onwaarschijnlijk hectisch. Elke dag, elk uur ben je ermee bezig. Zes dagen per week check je om half acht de verkoopcijfers van de dag ervoor. Dat is echt slopend." Repko weet nog niet wat hij nu als volgende job gaat doen, nu neemt hij eerst een pauze.

Repko maakte in zijn functie grote veranderingen mee bij Hema. In zijn periode als marketingdirecteur werd de warenhuisketen eerst - samen met de rest van Koninklijk Bijenkorf Beheer - overgenomen door een private-equityfirma en later door Lion Capital. Recent stond Hema weer in de etalage, maar deze keer werd er geen koper gevonden: voor Repko het juiste moment voor zijn aankondiging. "Toen dacht ik dat het tijd werd om te gaan. In deze marktomstandigheden is het een heel zware baan die je hebt. Het is echt een groot ding en ik denk dat iemand anders dat nu maar moet doen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.