Marketingdirecteur V&D gaat aan de slag bij Hema | RetailDetail

Marketingdirecteur V&D gaat aan de slag bij Hema

Marketingdirecteur V&D gaat aan de slag bij Hema

Adriana Hoppenbrouwer verlaat V&D en gaat aan de slag bij Hema. De marketingdirecteur van V&D gaat diezelfde functie invullen bij haar nieuwe werkgever.

La Place belangrijker

Ze wordt opgevolgd door Kim Kleine Staarman, die sinds juni 2013 verantwoordelijk is voor de marketing van restaurantketen La Place en vanaf 1 augustus 2015 die functie zal combineren met die van marketingdirecteur bij V&D. V&D had eerder al aangegeven dat La Place een belangrijkere plaats zou krijgen binnen het bedrijf en de combinatie van die twee functies hoort ongetwijfeld binnen die strategie.

 

Hoppenbrouwer was bijna twee jaar in dienst als marketingdirecteur bij V&D, daarvoor werkte iets meer dan drie jaar als global head of marketing bij Hunkemöller en was ze in verschillende functies meer dan vier jaar in dienst bij het sportmerk Nike.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.