Marks & Spencer gaat geen derde Nederlandse winkel openen | RetailDetail

Marks & Spencer gaat geen derde Nederlandse winkel openen

Marks & Spencer gaat geen derde Nederlandse winkel openen

CEO Marc Bolland van het Britse Marks & Spencer stelt in een interview dat er na de opening van het nieuwe warenhuis van de keten in Amsterdam er geen derde filiaal van Marks & Spencer zal komen in Nederland.

Meer focus op marges

"We zijn heel tevreden over de zaak in Den Haag. Met name rond feestdagen loopt het daar boven verwachting. We kijken uit naar de opening op het Rokin, maar daar zal het bij blijven", zegt hij in een interview met De Telegraaf.

 

Hij is ook tevreden dat het bedrijf eindelijk terug op het juiste pad is en dat de kritiek aan zijn persoon ook begint te verstommen. "Toen ik aantrad was er nul marktinformatie. Er was geen computersysteem waaruit duidelijk werd wat we verkochten en wat niet. Dat kost jaren om te ontwikkelen. Bij de supermarkten ging dat sneller, maar nu kan ik iedere avond zien wat we waar verkocht hebben. Zo'n systeem is duur, maar voor de levensvatbaarheid op langere termijn is het cruciaal."

 

Tot slot zegt hij niet te willen reageren op de geruchten dat hij na vijf jaar aan het hoofd van Marks & Spencer op zoek is naar een nieuwe uitdaging. "Daar wordt druk over gespeculeerd en ik ben de laatste die daar een bijdrage aan wil leveren. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het hier uitstekend naar mijn zin heb."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.