Marks & Spencer wil winkel in Parijs sluiten | RetailDetail

Marks & Spencer wil winkel in Parijs sluiten

Marks & Spencer wil winkel in Parijs sluiten

Het Britse Marks & Spencer zou van plan zijn om zijn winkel op de Champs-Elysées in Parijs te sluiten. De sluiting zou op 8 november bekend gemaakt worden als onderdeel van een nieuw plan om de kosten te drukken.

Nog maar 5 jaar open

De opening van de winkel in Parijs dateert nog maar van 2011 en was toen één van de eerste projecten onder toenmalige CEO Marc Bolland. De winkel van 1.400m² was nochtans een bijzonder duur project, maar de nieuwe CEO Steve Rowe wil nu dus toch al terugkomen op die beslissing.

 

De sluiting maakt volgens bronnen deel uit van een groter plan om de kosten van het bedrijf te drukken. Zo moeten er ook 525 banen verdwijnen op het hoofdkantoor en werd een geplande opening van een winkel in Amsterdam al geschrapt. De keuze om de internationale tak van Marks & Spencer terug te dringen, komt er onder druk van investeerders, waarvan een groot deel zelfs wil dat het bedrijf zich enkel nog focust op het Verenigd Koninkrijk.

 

Twee jaar geleden had Bolland nochtans aangekondigd dat er 250 nieuwe internationale winkels de deuren zouden openen, maar Rowe is duidelijk een andere mening toegedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.