Mastercard gebruikt artificiële intelligentie in strijd tegen fraude | RetailDetail

Mastercard gebruikt artificiële intelligentie in strijd tegen fraude

Mastercard gebruikt artificiële intelligentie in strijd tegen fraude

Mastercard heeft kunstmatige intelligentie uitgerold in zijn wereldwijde netwerk, die financiële instellingen moet toelaten nauwkeuriger realtime transacties te valideren en valse transacties te weigeren.

Minder onterechte weigeringen

De technologie, die de naam Decision Intelligence meekreeg, moet ervoor zorgen dat consumenten minder snel onterecht geweigerd worden om een betalingen te maken. Dat gebeurt wanneer er mogelijk een frauduleuze betaling wordt uitgevoerd. Dankzij Decision Intelligence moeten er op dat vlak betere beslissingen worden genomen.

 

De technologie bekijkt hoe een bepaalde gebruiker over een lange tijd zich heeft gedragen op vlak van aankopen, om na te gaan of het huidige winkelgedrag normaal of abnormaal is. Omdat er de laatste jaren sterk wordt ingezet op het bestrijden van fraude, moest er een nieuwe technologie ontwikkeld worden die de juiste balans houdt tussen het door laten gaan van transacties en het tegenhouden van fraude.

 

Zo zouden er in de Verenigde Staten alleen al dertien keer meer betalingen onterecht geweigerd worden dan het totale bedrag dat daadwerkelijk verloren gaat door fraude. De nieuwe technologie van Mastercard zou dat drastisch moeten verlagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.