Mastercard gebruikt artificiële intelligentie in strijd tegen fraude | RetailDetail

Mastercard gebruikt artificiële intelligentie in strijd tegen fraude

Mastercard gebruikt artificiële intelligentie in strijd tegen fraude

Mastercard heeft kunstmatige intelligentie uitgerold in zijn wereldwijde netwerk, die financiële instellingen moet toelaten nauwkeuriger realtime transacties te valideren en valse transacties te weigeren.

Minder onterechte weigeringen

De technologie, die de naam Decision Intelligence meekreeg, moet ervoor zorgen dat consumenten minder snel onterecht geweigerd worden om een betalingen te maken. Dat gebeurt wanneer er mogelijk een frauduleuze betaling wordt uitgevoerd. Dankzij Decision Intelligence moeten er op dat vlak betere beslissingen worden genomen.

 

De technologie bekijkt hoe een bepaalde gebruiker over een lange tijd zich heeft gedragen op vlak van aankopen, om na te gaan of het huidige winkelgedrag normaal of abnormaal is. Omdat er de laatste jaren sterk wordt ingezet op het bestrijden van fraude, moest er een nieuwe technologie ontwikkeld worden die de juiste balans houdt tussen het door laten gaan van transacties en het tegenhouden van fraude.

 

Zo zouden er in de Verenigde Staten alleen al dertien keer meer betalingen onterecht geweigerd worden dan het totale bedrag dat daadwerkelijk verloren gaat door fraude. De nieuwe technologie van Mastercard zou dat drastisch moeten verlagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.