Maxi Toys versterkt directieteam | RetailDetail

Maxi Toys versterkt directieteam

Maxi Toys versterkt directieteam

Bij speelgoedketen Maxi Toys wordt het directieteam versterkt met twee nieuwe directeurs: zo werd Gwénael Berthouloux de directeur omnichannel, die Maxi Toys moet bijstaan in de transformatie naar een omnichannelbedrijf.

Meer dan 20 jaar ervaring

Berthouloux is sinds 2 mei aan de slag en krijgt in zijn nieuwe functie de verantwoordelijkheid over e-commerce, marketing en formule. Hij heeft al meer dan twintig jaar ervaring bij ketens als Mondial Tissues, Sports Direct en Decathlon. Voorheen was hij aan de slag als directeur omnichannel bij het Franse Vertbaudet.

 

Ook nieuw in het directieteam van Maxi Toys is Bert Vanmoortel: hij wordt vanaf 17 mei verantwoordelijk voor de inkoop. Binnen die functie zal hij de categoriemanagementteams aansturen. Vanmoortel komt over van Makro België, waar hij de voorbije jaren aan de slag was als het hoofd van non-food.

 

Gisteren maakte ook branchegenoot Fun al bekend dat er verschuivingen komen binnen het managementteam. Zo wordt Tonny Mettens de nieuwe CEO van het bedrijf, hij vervulde hij diezelfde functie ook al in bij Maxi Toys.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.