Maxi Toys versterkt directieteam | RetailDetail

Maxi Toys versterkt directieteam

Maxi Toys versterkt directieteam

Bij speelgoedketen Maxi Toys wordt het directieteam versterkt met twee nieuwe directeurs: zo werd Gwénael Berthouloux de directeur omnichannel, die Maxi Toys moet bijstaan in de transformatie naar een omnichannelbedrijf.

Meer dan 20 jaar ervaring

Berthouloux is sinds 2 mei aan de slag en krijgt in zijn nieuwe functie de verantwoordelijkheid over e-commerce, marketing en formule. Hij heeft al meer dan twintig jaar ervaring bij ketens als Mondial Tissues, Sports Direct en Decathlon. Voorheen was hij aan de slag als directeur omnichannel bij het Franse Vertbaudet.

 

Ook nieuw in het directieteam van Maxi Toys is Bert Vanmoortel: hij wordt vanaf 17 mei verantwoordelijk voor de inkoop. Binnen die functie zal hij de categoriemanagementteams aansturen. Vanmoortel komt over van Makro België, waar hij de voorbije jaren aan de slag was als het hoofd van non-food.

 

Gisteren maakte ook branchegenoot Fun al bekend dat er verschuivingen komen binnen het managementteam. Zo wordt Tonny Mettens de nieuwe CEO van het bedrijf, hij vervulde hij diezelfde functie ook al in bij Maxi Toys.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.