Mechelse pop-up promoot handenvrij shoppen | RetailDetail

Mechelse pop-up promoot handenvrij shoppen

Mechelse pop-up promoot handenvrij shoppen

In het centrum van Mechelen is Mechelen Troef! van start gegaan, een initiatief van de ECOkoeriers dat handenvrij shoppen in de stad wil promoten. De aankopen die shoppers doen worden de dag zelf of de volgende dag aan huis geleverd.

Waardebon

ECOkoeriers werkt voor de test samen met de Stad Mechelen, Unizo Mechelen en Sendr: “Sendr is ontstaan uit het Mechelse ShopWeDo. Deze dienst zal ervoor zorgen dat aankopen uit de ondertussen 95 aangesloten winkels in de Mechelse binnenstad ook de volgende werkdag kunnen worden thuisgeleverd in heel Vlaanderen”, aldus Inneke Vos en Veerle De Wael van ECOkoeriers aan Made in Mechelen. Leveringen binnen Groot-Mechelen worden door ECOkoeriers nog dezelfde dag aan huis geleverd.

 

Shoppers die hun aankopen aan huis willen laten leveren, betalen daarvoor zes euro wanneer de pakjes binnen Groot-Mechelen moeten worden geleverd. Voor de rest van Vlaanderen geldt een prijs van negen euro.

 

Om de dienst aan te moedigen, geven sommige handelaars bij elke thuislevering ook een waardebon, om shoppers zo opnieuw naar de stad Mechelen te lokken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.