Meest succesvolle jaar ooit voor Specsavers Nederland

Meest succesvolle jaar ooit voor Specsavers Nederland

Meest succesvolle jaar ooit voor Specsavers Nederland

Specsavers heeft in Nederland het voorbije boekjaar zijn meest succesvolle jaar gekend. De brillenketen wist dan ook een recordomzet te halen. Zowel bij brillen, contactlenzen als bij hoortoestellen was er sprake van groei.

 

Grootste groei bij hoortoestellen

De omzet van Specsavers Nederland kwam in het voorbije boekjaar uit op ruim 127 miljoen euro. Dat is een stijging van 6,9 procent ten opzichte van een jaar eerder. De grootste uitschieter binnen de keten was de verkoop van hoortoestellen, die er met 60 procent op vooruitging. Ook de totaalomzet van het Britse bedrijf steeg wereldwijd met 5,8 procent naar meer dan 2 miljard pond (1,19 miljard euro).

 

"We gaan nadrukkelijk mee in de positieve trend van Specsavers wereldwijd. Met de Nederlandse business kijken we terug op een recordjaar, waarin we een groei in omzet én marktaandeel wisten te realiseren. Ons businessmodel, waarbij we betaalbare en kwalitatieve oog- en hoorzorg onder één dak aanbieden, spreekt de Nederlandse consument duidelijk aan”, zegt Remko Berkel, algemeen directeur van Specsavers Nederland.

 

Binnen de optiekbranche beschikt Specsavers Nederland momenteel al over een marktaandeel van 21 procent, terwijl het verantwoordelijk is voor slechts 5 procent van alle brillenwinkels in Nederland. Ook bij de verkoop van hoortoestellen groeide het marktaandeel van 10 procent naar 15 procent. Specsavers wil die groeitrend in het komende boekjaar verderzetten en heeft daarom een bedrag van 5 miljoen euro gereserveerd voor verdere investeringen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.