Meest succesvolle jaar ooit voor Specsavers Nederland

Meest succesvolle jaar ooit voor Specsavers Nederland

Meest succesvolle jaar ooit voor Specsavers Nederland

Specsavers heeft in Nederland het voorbije boekjaar zijn meest succesvolle jaar gekend. De brillenketen wist dan ook een recordomzet te halen. Zowel bij brillen, contactlenzen als bij hoortoestellen was er sprake van groei.

 

Grootste groei bij hoortoestellen

De omzet van Specsavers Nederland kwam in het voorbije boekjaar uit op ruim 127 miljoen euro. Dat is een stijging van 6,9 procent ten opzichte van een jaar eerder. De grootste uitschieter binnen de keten was de verkoop van hoortoestellen, die er met 60 procent op vooruitging. Ook de totaalomzet van het Britse bedrijf steeg wereldwijd met 5,8 procent naar meer dan 2 miljard pond (1,19 miljard euro).

 

"We gaan nadrukkelijk mee in de positieve trend van Specsavers wereldwijd. Met de Nederlandse business kijken we terug op een recordjaar, waarin we een groei in omzet én marktaandeel wisten te realiseren. Ons businessmodel, waarbij we betaalbare en kwalitatieve oog- en hoorzorg onder één dak aanbieden, spreekt de Nederlandse consument duidelijk aan”, zegt Remko Berkel, algemeen directeur van Specsavers Nederland.

 

Binnen de optiekbranche beschikt Specsavers Nederland momenteel al over een marktaandeel van 21 procent, terwijl het verantwoordelijk is voor slechts 5 procent van alle brillenwinkels in Nederland. Ook bij de verkoop van hoortoestellen groeide het marktaandeel van 10 procent naar 15 procent. Specsavers wil die groeitrend in het komende boekjaar verderzetten en heeft daarom een bedrag van 5 miljoen euro gereserveerd voor verdere investeringen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.