Metro Group tevreden met eerste kwartaal | RetailDetail

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

Metro Group tevreden met eerste kwartaal
Shutterstock

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

 

Terugval in Rusland

De totale omzet van Metro kwam in het eerste kwartaal uit op 10,1 miljard euro, zowat even veel dus als een jaar eerder. Voor wisselkoerseffecten was er wel sprake van een omzetstijging van 1,5 procent en op vergelijkbare basis steeg de omzet dus met 0,8 procent. “We hadden een solide kwartaal in een uitdagende markt”, zegt Olaf Koch, voorzitter van de raad van bestuur bij Metro. “De omzet van de groep in het eerste kwartaal was in overeenkomst met onze vooruitzichten voor het volledige boekjaar.”

 

De beste prestatie werd neergezet door Metro Wholesale, waar de omzet op vergelijkbare basis met 1% steeg naar 8,1 miljard euro. De resultaten waren echter niet overal even positief, want in Rusland was er op vergelijkbare basis een terugval van ongeveer 9%. In Duitsland steeg de omzet dan weer met 2%. Bij Real daalde de omzet met 0,5% naar 2 miljard euro: op vergelijkbare basis bleef de omzet stabiel, ondanks een lager aantal verkoopdagen in het eerste kwartaal van het huidige boekjaar ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.