Mikken op rijken loont voor De Bijenkorf | RetailDetail

Mikken op rijken loont voor De Bijenkorf

Mikken op rijken loont voor De Bijenkorf

Volgens de CEO van De Bijenkorf, Giovanni Colauto, werpt de nieuwe strategie van de warenhuisketen om te focussen op rijkere klanten, nu al zijn vruchten af. De vergelijkbare omzet ging alvast met 6% omhoog.

Stijging winst

De keten sloot echter vijf van de twaalf filialen en als die worden meegerekend, dan daalde de omzet met 1,8 procent naar 572 miljoen euro. "Dat betekent dat de omzet van die filialen voor het grootste deel al gecompenseerd wordt door verkopen online en de verkopen in onze andere filialen", aldus Colauto aan het Financieele Dagblad.

 

De Bijenkorf investeerde het voorbije jaar zes miljoen euro in zijn winkels, onder andere om meer de focus op omnichannel te leggen, maar zag de nettowinst toch stijgen van 8 miljoen euro tot bijna 11 miljoen euro. "Onze medewerkers werken op steeds meer plekken met tablets. Zo kunnen ze klanten nog beter van dienst zijn. Het scheelt procenten omzet, dus gaan we dat overal invoeren."

 

Ook de komende tijd wil De Bijenkorf nog verder investeren. "Uiteindelijk is het ons doel om de verwachtingen van klanten steeds te overtreffen", zegt Colauto. "Dat doen we met internationale merken zoals Louis Vuitton, Ted Baker en Kenzo, maar net zo goed met een Nederlands merk als LaDress. Een evenement, zoals het jaarlijkse lichtfestival 'Turn on the Lights' als aftrap van het feestseizoen, past ook in dat plaatje."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.