Mikken op rijken loont voor De Bijenkorf

Mikken op rijken loont voor De Bijenkorf

Volgens de CEO van De Bijenkorf, Giovanni Colauto, werpt de nieuwe strategie van de warenhuisketen om te focussen op rijkere klanten, nu al zijn vruchten af. De vergelijkbare omzet ging alvast met 6% omhoog.

Stijging winst

De keten sloot echter vijf van de twaalf filialen en als die worden meegerekend, dan daalde de omzet met 1,8 procent naar 572 miljoen euro. "Dat betekent dat de omzet van die filialen voor het grootste deel al gecompenseerd wordt door verkopen online en de verkopen in onze andere filialen", aldus Colauto aan het Financieele Dagblad.

 

De Bijenkorf investeerde het voorbije jaar zes miljoen euro in zijn winkels, onder andere om meer de focus op omnichannel te leggen, maar zag de nettowinst toch stijgen van 8 miljoen euro tot bijna 11 miljoen euro. "Onze medewerkers werken op steeds meer plekken met tablets. Zo kunnen ze klanten nog beter van dienst zijn. Het scheelt procenten omzet, dus gaan we dat overal invoeren."

 

Ook de komende tijd wil De Bijenkorf nog verder investeren. "Uiteindelijk is het ons doel om de verwachtingen van klanten steeds te overtreffen", zegt Colauto. "Dat doen we met internationale merken zoals Louis Vuitton, Ted Baker en Kenzo, maar net zo goed met een Nederlands merk als LaDress. Een evenement, zoals het jaarlijkse lichtfestival 'Turn on the Lights' als aftrap van het feestseizoen, past ook in dat plaatje."

Tags: