Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland | RetailDetail

Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland

Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland

De online optieker Mister Spex heeft in Duitsland zijn eerste fysieke filiaal geopend, met name in Berlijn. Mister Spex heeft momenteel wel al meer dan 500 filialen bij partners, maar dit is dus de eerste eigen winkel.

“Core business blijft e-commerce”

In de winkel met een oppervlakte van ongeveer 150 vierkante meter, zullen ongeveer 1.400 monturen en lenzen te vinden zijn. Online biedt Mister Spex maar liefst 7.000 verschillende monturen. In het filiaal kunnen ook oogmetingen worden uitgevoerd en brillen worden aangepast. Klanten kunnen samen met de aanwezig optiekers ook het online aanbod van Mister Spex bekijken.

 

De winkel moet tevens een plek worden voor Mister Spex om nieuwe ideeën uit te testen, die dan later kunnen worden uitgerold naar de online winkel of de partneroptiekers waarmee het bedrijf samenwerkt. “De core business van Mister Spex blijft echter e-commerce”, zegt co-managing director Mirko Caspar in een persbericht.

 

De brillen van Mister Spex zijn in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland ook al te vinden bij ongeveer 550 partners, die een commissie krijgen op brillen die via Mister Spex verkocht worden. Zo kan de online verkoper toch enkele fysieke diensten, zoals oogmetingen, aanbieden aan zijn klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.