Mister Spex opent winkels in Duitsland | RetailDetail

Mister Spex opent winkels in Duitsland

Mister Spex opent winkels in Duitsland

Mister Spex breidt uit in Duitsland: de van oorsprong online opticien begint binnenkort een tweede winkel in Berlijn en trekt vervolgens naar Bochum, Dortmund, Bremen en Oberhausen. De formule heeft in de nieuwe eigen winkels opgeleide opticiens die de klanten adviseren.

 

Groeien in Nederland en België

Mister Spex wil tevens online verder groeien in Nederland en België. De optiekformule is in Nederland nu ruim anderhalf jaar aanwezig met haar online verkoopservice. Nederland is, samen met de Belgische en Deense markt, in het vizier voor een verdere groei van de online brillenmarkt, vertelt Sarah Hennecke, country manager UK & The Netherlands in een interview in RetailDetail Magazine van maart.

 

De online opticien brengt brillen op sterkte voor transparante en aantrekkelijke prijzen. Klanten maken daarnaast gebruik van diensten zoals oogtests en contactlenzenmetingen. Mister Spex werkt voor deze online service samen met 550 lokale partners in Europa. De formule werkt ook aan een uitbreiding van de online ondersteuning via Facebook en Instagram. Klanten kunnen dan hun vrienden raadplegen bij het kiezen van een bril.

 

Mister Spex

Mister Spex is een online brillenformule met een assortiment van rond 7.000 lenzen, lees- en zonnebrillen van merken als Tom Ford, Gucci, Rayban en het eigen merk Mister Spex. Het multi-channelbedrijf uit Berlijn, dat actief is in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, Zwitserland en Groot-Brittannië, telt in totaal twee miljoen klanten. De brillen worden in het eigen atelier van Mister Spex in Berlijn afgewerkt en gecontroleerd.


Bij Mister Spex GmbH, dat in 2009 startte, werken momenteel 400 mensen. Het bedrijf geeft geen actuele cijfers, maar behaalde in 2013 een omzet van 47 miljoen euro. Deze klom in 2014 naar 65 miljoen euro en ligt momenteel boven de 100 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.