Mister Spex opent winkels in Duitsland | RetailDetail

Mister Spex opent winkels in Duitsland

Mister Spex opent winkels in Duitsland

Mister Spex breidt uit in Duitsland: de van oorsprong online opticien begint binnenkort een tweede winkel in Berlijn en trekt vervolgens naar Bochum, Dortmund, Bremen en Oberhausen. De formule heeft in de nieuwe eigen winkels opgeleide opticiens die de klanten adviseren.

 

Groeien in Nederland en België

Mister Spex wil tevens online verder groeien in Nederland en België. De optiekformule is in Nederland nu ruim anderhalf jaar aanwezig met haar online verkoopservice. Nederland is, samen met de Belgische en Deense markt, in het vizier voor een verdere groei van de online brillenmarkt, vertelt Sarah Hennecke, country manager UK & The Netherlands in een interview in RetailDetail Magazine van maart.

 

De online opticien brengt brillen op sterkte voor transparante en aantrekkelijke prijzen. Klanten maken daarnaast gebruik van diensten zoals oogtests en contactlenzenmetingen. Mister Spex werkt voor deze online service samen met 550 lokale partners in Europa. De formule werkt ook aan een uitbreiding van de online ondersteuning via Facebook en Instagram. Klanten kunnen dan hun vrienden raadplegen bij het kiezen van een bril.

 

Mister Spex

Mister Spex is een online brillenformule met een assortiment van rond 7.000 lenzen, lees- en zonnebrillen van merken als Tom Ford, Gucci, Rayban en het eigen merk Mister Spex. Het multi-channelbedrijf uit Berlijn, dat actief is in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, Zwitserland en Groot-Brittannië, telt in totaal twee miljoen klanten. De brillen worden in het eigen atelier van Mister Spex in Berlijn afgewerkt en gecontroleerd.


Bij Mister Spex GmbH, dat in 2009 startte, werken momenteel 400 mensen. Het bedrijf geeft geen actuele cijfers, maar behaalde in 2013 een omzet van 47 miljoen euro. Deze klom in 2014 naar 65 miljoen euro en ligt momenteel boven de 100 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.