Mobiele wasstraten van CleanShopping nu ook in België actief | RetailDetail

Mobiele wasstraten van CleanShopping nu ook in België actief

Mobiele wasstraten van CleanShopping nu ook in België actief

Het Nederlandse concept CleanShopping heeft de oversteek naar België gemaakt: voortaan zullen de mobiele wasstraten voor winkelwagentjes ook te zien zijn bij onder andere Ikea, Spar en Carrefour.

Duurzaamheid troef

Voorlopig werkt CleanShopping nog vanuit Nederland, maar binnenkort moeten er voor België twee standplaatsen in de buurt van Antwerpen bijkomen. Op 1 september opent er alvast een eerste in Beveren, daarna moet er ook ten oosten van de Scheldestad nog een plekje bijkomen. 

 

De mobiele wasstraten moeten duurzaamheid uitstralen: niet alleen zijn ze zuinig op water en (milieuvriendelijke) wasproducten, maar bovendien wil CleanShopping via de groep Intro mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt tewerk stellen. Bovendien wordt het spoelwater opgevangen en belooft het bedrijf dat de winkelkarren meteen gedroogd worden en dus snel weer gebruikt kunnen worden. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.