Mobistar wordt omgedoopt tot Orange | RetailDetail

Mobistar wordt omgedoopt tot Orange

Mobistar wordt omgedoopt tot Orange

Tegen het einde van dit jaar moet Mobistar volledig uit het straatbeeld verdwenen zijn en zal het vervangen worden door de merknaam Orange. Dat is ook de naam van het Franse moederbedrijf van Mobistar.

 

Terugkeer van Orange

De beslissing werd uiteindelijk genomen door de raad van bestuur na aandringen van Orange, dat momenteel iets meer dan de helft van de aandelen van Mobistar in handen heeft. De naamsverandering werd zelfs al in september aangekondigd door Stéphane Richard, CEO van Orange, maar het nieuws werd toen ontkend door Mobistar. Nu zal het er dus toch van komen.

 

"In zijn bijna 20-jarig bestaan heeft Mobistar de Belgische telecommunicatiemarkt vernieuwd en gedemocratiseerd. De aanname van een groot internationaal merk zoals Orange zal de onderneming in staat stellen om de Belgische markt te blijven dynamiseren in het voordeel van de consument", zegt Mobistar-voorzitter Jan Steyaert volgens HLN. "Het is daarom dat onze raad van bestuur zonder reserve en unaniem heeft gestemd vóór de merkwijziging, zodat Mobistar zich verder kan ontwikkelen onder het merk Orange."

 

De naamsverandering betekent een terugkeer van Orange naar België. Tot 2002 was dat immers de naam van Base, dat in handen is van het Nederlandse KPN, maar na enkele verschuivingen zag KPN zich genoodzaakt om de naam van het Belgische Orange te veranderen.

 

Vast internet en televisie

Mobistar zal dit kwartaal ook nog zijn aanbod vast internet en digitale televisie op de markt brengen, nu het eindelijk gebruik kan maken van de kabelinfrastructuur in België. Zo wil het opnieuw de concurrentie aangaan met concurrenten die nu al volledige pakketten kunnen aanbieden, zoals Telenet en Proximus.

 

Mobistar zag in 2015 zijn omzet met 1,1 procent dalen naar 1,235 miljard euro, terwijl de ebitda strandde op 282,8 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.