Moederbedrijf Nivea schudt cyberaanval van zich af | RetailDetail

Moederbedrijf Nivea schudt cyberaanval van zich af

Moederbedrijf Nivea schudt cyberaanval van zich af
Shutterstock

Het moederbedrijf van Nivea, het Duitse Beiersdorf, werd in juni net als vele andere grote bedrijven getroffen door een cyberaanval. Uit de laatste cijfers blijkt echter dat het bedrijf daar niet al te veel last van had.

Sterke groei bij Tesa

De omzet groeide in de eerste helft van het jaar met 4,6% naar 3,5 miljard euro,  ook op autonome basis bleef daar +3,3% van over - en zonder de cyberaanval in juni zou die zelfs nog een procentje hoger zijn geweest. Dat blijkt ook uit de winstcijfers, want de brutowinst steeg met bijna tien procent naar 561 miljoen euro. Beiersdorf wijst er toch op dat de cyberaanval een verlies van ongeveer 35 miljoen euro heeft veroorzaakt.

 

De grootste groei was er te vinden bij dochterbedrijf Tesa, dat kleefband verkoopt. Daar steeg de omzet met 9% naar 610 miljoen euro. De divisie ‘Consumer’, waar merken als Nivea toe behoren, groeide met 3,8% naar 2,9 miljard euro. 

 

Beiersdorf verwacht ook de doelstellingen voor het volledige boekjaar te bereiken. Daarbij mikt het op een omzetgroei tussen drie en vier procent en een iets hogere marge dan in het voorbije boekjaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.