Hema sluit weer aan met positieve resultaten

Mooie omzetgroei voor Hema

Mooie omzetgroei voor Hema

In het tweede kwartaal van 2016 heeft Hema opnieuw positieve resultaten weten te boeken. Zowel de netto-omzet als de vergelijkbare consumentenomzet maken een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Succes internationaal concept

De netto-omzet voor het tweede kwartaal steeg met 3,9% naar 277,8 miljoen euro, de vergelijkbare consumentenomzet steeg met 2,6% ten opzichte van een jaar eerder. Het is ondertussen al het zesde kwartaal op rij dat de consumentenomzet stijgt. De genormaliseerde EBITDA maakte een sprong van 42,9% naar 21,9 miljoen euro. De brutomarge steeg dan weer van 42,1 naar 44,1 procent.

 

“We zijn tevreden over de omzet- en margeontwikkeling en de stijging van het genormaliseerde EBITDA in het tweede kwartaal van 2016. Onze internationale winkelformule is zeer populair bij klanten. Om die reden zijn we in Nederland begonnen met het testen van dit succesvolle winkelconcept. Ook op het gebied van e-commerce hebben we belangrijke stappen gezet. In alle landen hebben we een vernieuwde website en webshop geïntroduceerd”, aldus CEO Tjeerd Jegen.

 

In Nederland groeide de omzet met 2,3%, terwijl in België en Luxemburg er een kleine groei was van 0,8%. In Frankrijk maakte Hema ten opzichte van een jaar eerder een grote sprong en groeide het met 23,7%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.