Mortselse winkelstraat blijft met leegstand kampen | RetailDetail

Mortselse winkelstraat blijft met leegstand kampen

Mortselse winkelstraat blijft met leegstand kampen

In Mortsel blijft de as Statielei-Antwerpsestraat kampen met grote leegstand. Ondertussen staat al bijna één op vijf panden in de winkelstraat leeg, ondanks inspanningen van het stadsbestuur en lokale winkeliersverenigingen.

Meer activiteiten

“Vooral de centrale winkelas springt eruit”, stelt schepen voor Lokale Economie, Ilse Lacante, aan Gazet van Antwerpen. “Daar zitten we volgens de laatste vaststellingen ondertussen aan een leegstand van makkelijk 18 procent.”

 

Om het probleem te verhelpen vindt er volgende week opnieuw overleg plaats met de verhuurders van de leegstaande panden. Zo wordt er bekeken of leegstaande winkeletalages kunnen worden bestickerd en wil de stad meer evenementen en andere activiteiten organiseren. Mortsel kijkt daarbij naar het succes van Mortsel Wintert en Mortsel Smaakt. Het wil graag elk seizoen gelijkaardige acties organiseren.

 

Begin vorig jaar stelde het stadsbestuur nog vol trots dat de leegstand in Mortsel sterk aan het dalen was. Toen stonden ongeveer 40 panden leeg, goed voor 8 % leegstand. Daarmee zat het onder het provinciale gemiddelde. De as Statielei-Antwerpsestraat blijft echter een probleem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.