Mortselse winkelstraten leven op | RetailDetail

Mortselse winkelstraten leven weer op

Mortselse winkelstraten leven weer op

De Mortselse middenstand is tevreden over de vooruitgang die wordt geboekt in de gemeente: ze zijn van mening dat de leegstand sneller wordt aangepakt en dat er ook terug meer klanten over de vloer komen.

“Leegstaande panden sneller ingenomen”

Vooral in winkelstraat de Statielei in Oude God is er een heropleving aan de gang, zeggen de handelaars in de straat: “Ik merk dat leegstaande panden sneller worden ingenomen. Vlak naast mijn zaak is er heel recent een kapperszaak gekomen, en naast de speelgoedzaak ’t Bazarke, aan de overkant, komt er een galerij. Ik merk de positieve trend ook aan het aantal klanten in mijn winkel de afgelopen maand. En ook in de parking onder het stadsplein staan er meer voertuigen”, zegt Mark Lemmens van de winkel ‘In de Pik’ aan Made in Antwerpen.

 

Toch zijn de handelaars van mening dat het nog beter kan in Mortsel. Volgens hen mag er nog iets meer vernieuwing plaatsvinden, al begrijpen ze dat de stad moet werken met beperkte budgetten. Mortsel telt momenteel wel al twee seizoensgebonden initiatieven met ‘Mortsel Wintert’ en Mortsel Smaakt’. Daar zouden er volgend jaar nog twee bijkomen: één in de herfst en één in de lente.

 

Binnenkort wordt ook een andere winkelstraat in Mortsel, de Pieter Reypenslei, opgeleverd. Die wordt momenteel heraangelegd, maar de werken hebben vertraging opgelopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.