Na Antwerpen en Namen opent Kärcher ook in Brussel | RetailDetail

Na Antwerpen en Namen opent Kärcher ook in Brussel

Na Antwerpen en Namen opent Kärcher ook in Brussel

Het Duitse Kärcher opent een derde winkel in België: na Antwerpen en Namen is het Brusselse Sint-Pieters-Leeuw aan de beurt. Daar wil het tachtig jaar oude familiebedrijf zijn hogedrukreinigers tentoon spreiden in een winkel van 400 m².

Voor professionelen en eindgebruikers

Het derde Belgische Kärcher Center dat in eigen beheer wordt uitgebaat, moet de Duitsers een betere toegang geven tot de Brusselse markt. Het center van 600 m² wordt grotendeels opgevuld met een winkel, die zowel voor professionelen als voor eindgebruikers openstaat. “In de regio is er zoveel potentieel dat wij kunnen benutten. De streek is dichtbevolkt en er zijn veel interessante bedrijven gevestigd,” zegt algemeen directeur Kees Wagtmans van Kärcher Belux. “Dit Kärcher Center (...) garandeert een actieve aanwezigheid in deze regio.”

 

Kärcher werd in 1935 opgericht en verkocht vorig jaar bijna 12,9 miljoen producten, goed voor een omzet van 2,22 miljard euro. Dankzij de toevoeging van een Brusselse winkel nadert de firma, die nog steeds in handen is van de familie van oprichter Alfred Kärcher, de mijlpaal van 600 centers over de hele wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.