Nationale Loterij plant eigen winkelketen | RetailDetail

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

Nationale Loterij plant eigen winkelketen
Foto: Shutterstock

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

 

Dichterbij en discreter

De Nationale Loterij wil een keten van shops openen om zijn kansspelproducten aan te bieden. Het bedrijf wil zo dichter bij de spelers komen te staan en discreet middelgrote gewonnen sommen – van 2.000 tot 25.000 euro – kunnen uitbetalen, klinkt het in Het Nieuwsblad. “De bedoeling is zeker niet om concurrentie te vormen voor de verkooppunten”, reageert woordvoerster Caroline Vangoidsenhoven in Het Nieuwsblad.

 

Toch voelen de krantenwinkels zich bedreigd: zelfstandigenorganisatie NSZ noemt het “de zoveelste klap op rij voor de dagbladhandelaar”, aldus voorzitter Christine Mattheeuws. “Het aantal krantenwinkels verdwijnt nu al in een ijltempo en door eigen shops te openen in centrumsteden zal deze tendens enkel toenemen.” 

 

Volgens de FOD Economie realiseren dagbladhandelaars met loterijproducten een derde van hun omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.