New Babylon krijgt muur vol verkoopautomaten | RetailDetail

New Babylon krijgt muur vol verkoopautomaten

New Babylon krijgt muur vol verkoopautomaten

Vanaf midden februari zal het winkelcentrum New Babylon in Den Haag beschikken over een zogenaamde Shopping Wall, waar klanten via verkoopautomaten producten zullen kunnen kopen van een aantal retailers.

Eerste muur met verkoopautomaten

Het is verkoopdirecteur Richard Wentges van Automated Retail Concepts die het nieuws verklapte aan RetailNews. Zijn bedrijf heeft ook al verkoopautomaten geplaatst op luchthavens in binnen- en buitenland, maar verlegt nu zijn aandacht naar winkelcentra, zoals New Babylon. Het is de eerste keer dat er een volledige muur geplaatst wordt, waarbij er producten te koop zijn van meerdere retailers.

 

Zo zullen klanten producten kunnen kopen van telecomaanbieder hollandsnieuwe of van de Chinese smartphoneproducent Huawei. In de toekomst zullen klanten ook het volledige online assortiment van een aanbieder via de verkoopautomaten kunnen bestellen en thuis laten leveren. "Daarmee wordt de connectie met online activiteiten in een offline omgeving gemaakt", stelt Wentges.

 

Aanzetten tot impulsief kopen

Volgens Wentges zijn verkoopautomaten de perfecte oplossingen voor retailers die aanwezig willen zijn op een locatie met veel trafiek, zonder veel te moeten investeren in winkelruimte. Ook wanneer een shoppingcenter volzet is, kan een automaat de oplossing zijn om als retailer toch aanwezig te zijn. Ook stimuleren ze volgens Wentges impulsief koopgedrag.

 

"Consumenten halen uit The Shopping Wall producten waar ze geen verkoopondersteuning voor nodig hebben. Dat zijn producten die de consument kent en impulsief koopt omdat ze op dat moment op zijn netvlies landen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.