Pakjesbedrijf Parcify werkt samen met Zalando | RetailDetail

Niet thuis voor een levering? Geen probleem meer voor Zalando

Niet thuis voor een levering? Geen probleem meer voor Zalando

Online modewinkel Zalando gaat een samenwerking aan met het Belgische pakjesbedrijf Parcify. Dat maakt gebruik van gps-gegevens om de exacte positie van klanten te bepalen, om zo het pakketje te kunnen afleveren.

Brussel, Antwerpen en Gent

“We beginnen met een proefproject met enkele duizenden Belgen in Brussel, Antwerpen en Gent”, zegt Zalando-woordvoerder Monica Franz over de samenwerking. “We weten nog niet hoelang de proef zal lopen, maar het gaat in ieder geval om meerdere maanden.”

 

Voor Parcify is het ondertussen al de tweede grote klant, want het wist eerder ook al een samenwerking af te sluiten met de Nederlandse webwinkel bol.com. Die vraagt 1,99 euro voor levering via Parcify, terwijl het bij Zalando voorlopig nog gratis is. Na de eerste testperiode zal ook echter daar een leveringskost gevraagd worden.

 

Klanten kunnen op voorhand aangeven aan Parcify waar ze het pakje willen ontvangen en kunnen dat nog tot kort voor de levering aanpassen, aangezien het bedrijf gebruik maakt van de gps-gegevens van de smartphone van de klant. Dat maakt het ook mogelijk om pakjes af te leveren wanneer die klant op pad is, zolang die zich niet sneller voortbeweegt dan vijf kilometer per uur.

 

Experimenteren in België

Zalando blijft zo wel volop experimenteren in België. Klanten in bepaalde regio’s kunnen producten die ze willen retourneren bijvoorbeeld al thuis terug laten ophalen, in plaats van ze zelf naar het postkantoor te brengen, en tijdelijk was het ook mogelijk om pakjes op zondag te laten leveren. Die test is echter al terug stopgezet.

 

“De e-commercemarkt wordt er steeds volwassener. Met Parcify en CityDepot heeft België interessante start-ups die diensten aanbieden die wij in ons eentje niet kunnen aanbieden”, zegt Zalando over zijn interesse in België als testgebied.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.