Nieuw format voor samengevoegde ketens Selexyz en De Slegte

Nieuw format voor samengevoegde ketens Selexyz en De Slegte

De nieuwe eigenaar van Selexyz en De Slegte, ProCures Investments, heeft designbureau Tomorrow Design gevraagd een geheel nieuwe retailbeleving voor de boekenbranche te ontwerpen. Daarin moeten de twee ketens na verloop van tijd opgaan.

Fusie wordt nieuwe retailformule

Vanaf vandaag werken beide partijen samen aan de samenvoeging van de formules van Selexyz en De Slegte tot een nieuwe retailformule. Op die manier zal de grootste boekwinkelketen in Nederland ontstaan, met een breed en gevarieerd aanbod van nieuwe en gebruikte boeken.

 

Beleving en online integratie in de winkels worden speerpunten in de nieuwe winkelformule, waarvan de eerste beleveniswinkel in het voorjaar van 2013 moet opengaan.

 

Nieuwe eigenaar

Eigenaar ProCures levert in de persoon van Paul Dumas ook de CEO van de verse combinatie. Het bedrijf kocht in april de zestien Selexyz-winkels voor 3,5 miljoen euro, allemaal boekwinkels met een breed assortiment.

 

De Slegte heeft achttien boekhandels in Nederland en acht in België en is vooral gespecialiseerd in tweedehands- en ramsjboeken. De Slegte en Selexys zullen per stad in één pand verdergaan.

Tags: