Nieuw format voor samengevoegde ketens Selexyz en De Slegte | RetailDetail

Nieuw format voor samengevoegde ketens Selexyz en De Slegte

Nieuw format voor samengevoegde ketens Selexyz en De Slegte

De nieuwe eigenaar van Selexyz en De Slegte, ProCures Investments, heeft designbureau Tomorrow Design gevraagd een geheel nieuwe retailbeleving voor de boekenbranche te ontwerpen. Daarin moeten de twee ketens na verloop van tijd opgaan.

Fusie wordt nieuwe retailformule

Vanaf vandaag werken beide partijen samen aan de samenvoeging van de formules van Selexyz en De Slegte tot een nieuwe retailformule. Op die manier zal de grootste boekwinkelketen in Nederland ontstaan, met een breed en gevarieerd aanbod van nieuwe en gebruikte boeken.

 

Beleving en online integratie in de winkels worden speerpunten in de nieuwe winkelformule, waarvan de eerste beleveniswinkel in het voorjaar van 2013 moet opengaan.

 

Nieuwe eigenaar

Eigenaar ProCures levert in de persoon van Paul Dumas ook de CEO van de verse combinatie. Het bedrijf kocht in april de zestien Selexyz-winkels voor 3,5 miljoen euro, allemaal boekwinkels met een breed assortiment.

 

De Slegte heeft achttien boekhandels in Nederland en acht in België en is vooral gespecialiseerd in tweedehands- en ramsjboeken. De Slegte en Selexys zullen per stad in één pand verdergaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdagochtend tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.