Nieuw format voor samengevoegde ketens Selexyz en De Slegte

Nieuw format voor samengevoegde ketens Selexyz en De Slegte

De nieuwe eigenaar van Selexyz en De Slegte, ProCures Investments, heeft designbureau Tomorrow Design gevraagd een geheel nieuwe retailbeleving voor de boekenbranche te ontwerpen. Daarin moeten de twee ketens na verloop van tijd opgaan.

Fusie wordt nieuwe retailformule

Vanaf vandaag werken beide partijen samen aan de samenvoeging van de formules van Selexyz en De Slegte tot een nieuwe retailformule. Op die manier zal de grootste boekwinkelketen in Nederland ontstaan, met een breed en gevarieerd aanbod van nieuwe en gebruikte boeken.

 

Beleving en online integratie in de winkels worden speerpunten in de nieuwe winkelformule, waarvan de eerste beleveniswinkel in het voorjaar van 2013 moet opengaan.

 

Nieuwe eigenaar

Eigenaar ProCures levert in de persoon van Paul Dumas ook de CEO van de verse combinatie. Het bedrijf kocht in april de zestien Selexyz-winkels voor 3,5 miljoen euro, allemaal boekwinkels met een breed assortiment.

 

De Slegte heeft achttien boekhandels in Nederland en acht in België en is vooral gespecialiseerd in tweedehands- en ramsjboeken. De Slegte en Selexys zullen per stad in één pand verdergaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top