Nieuw hoofd voor Procter & Gamble Frankrijk en Benelux

Nieuw hoofd voor Procter & Gamble Frankrijk en Benelux
Shutterstock

Procter & Gamble heeft een nieuwe CEO aangeduid voor zijn activiteiten in Frankrijk en de Benelux. Vanaf 1 januari 2018 neemt huidig marketingmanager Benjamin Binot de fakkel over van Christophe Duron.

Grote kennis van het bedrijf

Binot studeerde in 2002 af en heeft vrijwel heel zijn carrière doorgebracht bij het Amerikaanse bedrijf. Zo was hij eerder ook aan de slag op het hoofdkantoor van Procter & Gamble in de Verenigde Staten, waar hij de leiding had over de strategische richting van het scheermerk Gillette.

 

Procter & Gamble ziet in hem dan ook een perfecte opvolger voor Duron: hij heeft namelijk een grote kennis van het bedrijf en hij is bedreven op vlak van financiën, verkoop en marketing. “Ik kijk er al naar uit om dit nieuwe hoofdstuk te starten op markten die ik goed ken en met uitstekende teams in Brussel, Rotterdam en Parijs die ik net zo goed ken”, zegt Binot over zijn nieuwe functie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Back to top