Nieuw hoofd voor Procter & Gamble Frankrijk en Benelux | RetailDetail

Nieuw hoofd voor Procter & Gamble Frankrijk en Benelux

Nieuw hoofd voor Procter & Gamble Frankrijk en Benelux
Shutterstock

Procter & Gamble heeft een nieuwe CEO aangeduid voor zijn activiteiten in Frankrijk en de Benelux. Vanaf 1 januari 2018 neemt huidig marketingmanager Benjamin Binot de fakkel over van Christophe Duron.

Grote kennis van het bedrijf

Binot studeerde in 2002 af en heeft vrijwel heel zijn carrière doorgebracht bij het Amerikaanse bedrijf. Zo was hij eerder ook aan de slag op het hoofdkantoor van Procter & Gamble in de Verenigde Staten, waar hij de leiding had over de strategische richting van het scheermerk Gillette.

 

Procter & Gamble ziet in hem dan ook een perfecte opvolger voor Duron: hij heeft namelijk een grote kennis van het bedrijf en hij is bedreven op vlak van financiën, verkoop en marketing. “Ik kijk er al naar uit om dit nieuwe hoofdstuk te starten op markten die ik goed ken en met uitstekende teams in Brussel, Rotterdam en Parijs die ik net zo goed ken”, zegt Binot over zijn nieuwe functie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.