Nieuw logo en nieuwe naam voor Bancontact/Mister Cash | RetailDetail

Nieuw logo en nieuwe naam voor Bancontact/Mister Cash

Nieuw logo en nieuwe naam voor Bancontact/Mister Cash

Bancontact/Mister Cash heeft besloten om een nieuw logo en een nieuwe naam aan te nemen: het bedrijf gaat simpelweg verder als Bancontact. Daarnaast wordt ook de app verder uitgebreid.

Innovaties

Het afgelopen jaar werden er 1,31 miljard transacties gedaan met Bancontact, zowel op vaste toestellen als met mobiele toestellen. Dat is een groei van 5,2% ten opzichte van een jaar eerder. Ook de Bancontact-app is gegroeid in populariteit en wordt ondertussen al ondersteund door 19 banken, die elke week 50.000 mobiele aankopen behandelen via de app. Voor meer gebruiksgemak kan je sinds begin deze maand ook meer dan één bankkaart aan de app koppelen.

 

“Bancontact is bovendien het enige Belgische betaalmiddel dat je zowel kan gebruiken in fysieke winkels, op webshops als via apps”, zegt CEO Kris De Ryck. “Handelaars kunnen deze verschillende betaalmethodes makkelijk integreren in één systeem. Deze ‘omni-channel’-aanpak is uniek in België.”

 

Het aantal betalingen via mobiele toestellen en websites is in 2015 met 30,7% gestegen naar 27 miljoen betalingen. Gemiddeld werd daarbij een bedrag van 62 euro gespendeerd.

 

Bancontact wil ook verder blijven innoveren en test daarom nieuwe betaalmanieren uit. Zo is het onlangs gestart met een proefproject rond etalageshopping, waarbij een consument dankzij een QR-code een product in een etalage direct online kan bestellen en thuis laten leveren. Die service wordt deze zomer al getest in de BASE Shops, maar is nu ook al te vinden bij The Future of Shopping Roadshow, die in samenwerking met RetailDetail wordt georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.