Nieuw: RetailDetail Food slaat brug tussen vakblad en direct mail | RetailDetail

Nieuw: RetailDetail Food slaat brug tussen vakblad en direct mail

Nieuw: RetailDetail Food slaat brug tussen vakblad en direct mail

RetailDetail lanceert een nieuwe publicatie: RetailDetail Food, een tweewekelijkse inspiratiekrant op maat van supermarktondernemers. Het eerste nummer is pas verschenen en staat ook online. 

Gepersonaliseerd vakblad

Uniek aan dit vakblad is de gedeeltelijk gepersonaliseerde inhoud. Verschillende lezersgroepen krijgen content op maat te lezen: een technisch hoogstandje dat mogelijk wordt gemaakt door een exclusief partnerschap met Symeta, de specialist in gepersonaliseerde printcommunicatie. RetailDetail Food slaat zo als eerste de brug tussen vakblad en direct mail. 


“Op deze primeur ben ik erg trots”, zegt uitgever Jorg Snoeck. “De toekomst van communicatie is persoonlijk. Adverteerders die exclusieve afspraken maken met specifieke retailers, zullen hierover ook gericht kunnen communiceren.”  

 

Dicht bij de lezer

“Een vakbad kan niet dicht genoeg bij zijn lezers staan,” stelt hoofdredacteur Stefan Van Rompaey. “We brengen informatie van en voor foodretailers, gevoed door een panel van geëngageerde winkeliers. Op die manier staat RetailDetail Food garant voor relevante en onderscheidende content.”  


RetailDetail Food wordt gedrukt in tabloidformaat en zal tweewekelijks verschijnen, uitgezonderd tijdens vakantieperiodes. In 2016 verschijnen er nog 11 nummers. Ook online zal RetailDetail Food een verlengstuk krijgen met een e-newsletter en personaliseerbare content.  

 


Lees hier het eerste nummer van RetailDetail Food online. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.