Nieuw: RetailDetail Food slaat brug tussen vakblad en direct mail | RetailDetail

Nieuw: RetailDetail Food slaat brug tussen vakblad en direct mail

Nieuw: RetailDetail Food slaat brug tussen vakblad en direct mail

RetailDetail lanceert een nieuwe publicatie: RetailDetail Food, een tweewekelijkse inspiratiekrant op maat van supermarktondernemers. Het eerste nummer is pas verschenen en staat ook online. 

Gepersonaliseerd vakblad

Uniek aan dit vakblad is de gedeeltelijk gepersonaliseerde inhoud. Verschillende lezersgroepen krijgen content op maat te lezen: een technisch hoogstandje dat mogelijk wordt gemaakt door een exclusief partnerschap met Symeta, de specialist in gepersonaliseerde printcommunicatie. RetailDetail Food slaat zo als eerste de brug tussen vakblad en direct mail. 


“Op deze primeur ben ik erg trots”, zegt uitgever Jorg Snoeck. “De toekomst van communicatie is persoonlijk. Adverteerders die exclusieve afspraken maken met specifieke retailers, zullen hierover ook gericht kunnen communiceren.”  

 

Dicht bij de lezer

“Een vakbad kan niet dicht genoeg bij zijn lezers staan,” stelt hoofdredacteur Stefan Van Rompaey. “We brengen informatie van en voor foodretailers, gevoed door een panel van geëngageerde winkeliers. Op die manier staat RetailDetail Food garant voor relevante en onderscheidende content.”  


RetailDetail Food wordt gedrukt in tabloidformaat en zal tweewekelijks verschijnen, uitgezonderd tijdens vakantieperiodes. In 2016 verschijnen er nog 11 nummers. Ook online zal RetailDetail Food een verlengstuk krijgen met een e-newsletter en personaliseerbare content.  

 


Lees hier het eerste nummer van RetailDetail Food online. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.